Marketing communicatie bureau: Middelmatige dienstverlening lijkt de maatstaf

,

Volgens een Amerikaans marketing bureau biedt minder dan 6% van de bedrijven een uitstekende service. Volgens het marktonderzoekbureau behaalde vorig jaar 10% van de onderzochte bedrijven de hoogste score. De service van 35% wordt als bevredigend genoemd, maar bij 30% wordt de dienstverlening als middelmatig bestempeld laat het marketing communicatie bureau weten.

Uit een enquête van een Europees marketingbureau uit de financiële dienstensector is gebleken dat meer dan 30% van de ondervraagden elkaar informeert wanneer er niet voldaan wordt aan hun verwachtingen. Overigens adviseert 19% van de ontevreden klanten zijn bekenden om het betrokken bedrijf te omzeilen in de toekomst. Hiernaast is 17 procent van de ontevreden groep zelfs naar een alternatief bedrijf overgestapt, terwijl 15% een klacht indiende en negen procent zijn of haar besteding heeft teruggedraaid.

Consumenten hebben bijna nooit de indruk een excellente service aangeboden te krijgen. Slechts bedrijven die hun klanten feitelijk naar waarde schatten en hun onderneming mede opbouwen rondom de behoeften en wensen van de consument leveren een buitengewone klantenervaring.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*