Sales Outsourcing – verhoging van de productiviteit en meer winst voor uw organisatie
’s-Hertogenbosch, 4-2-2011
Door gebruik te maken van sales outsourcing kunt u als organisatie uw productiviteit verhogen en uw inkomsten maximaliseren. Dit kan o.a. gerealiseerd worden door een aanzienlijke vermindering van de werklast, de vaste kosten, optimaal benutten van uw salesforce, personele zorgen en exploitatiekosten.
Focus op core business
Door het uitbesteden van een gedeelte of uw gehele salesproces kunt u zich concentreren op uw corebusiness. Hierdoor heeft u meer tijd om de juiste strategie te bepalen waardoor u uw zakelijke doelstellingen kunt optimaliseren. Een paar voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld: het ontwikkelen van een betere marketingafdeling, productinnovatie, interne procesoptimalisatie, enzovoort. Deze processen leiden uiteindelijk tot een hogere efficiëntie, innovatie en meer winst voor uw organisatie.
Optimaal benutten van uw salesforce
Het beheer en de uitvoering van salesprocessen zoals telemarketing, specifieke / complexe salesprocessen, new business development, etc., worden doorgaans als moeilijk en vervelend ervaren. Deze salesprocessen zijn in de regel tijdrovend en leggen vaak een onnodig hoge druk op uw verkopers. Bovendien hebben uw verkopers hier vaak geen tijd voor of ze zijn hier simpelweg niet voor aangenomen. Veel organisaties beschikken daardoor vaak niet over de juiste resources waardoor hun salesforce niet optimaal benut kan worden. Door het uitbesteden van uw salesprocessen aan betrouwbare BPO dienstverleners, kunt u uw salesforce wel optimaal benutten. Hierdoor ontwikkeld u dus een hogere mate van flexibiliteit en effectiviteit.
Van vaste kosten naar variabele kosten
Een belangrijk voordeel van sales outsourcing is dat u tijd en moeite kunt besparen die nodig is voor het inrichten van complexe en tijdrovende salesprocessen. Daarnaast kunt u direct besparen op de vaste kosten van uw salesforce, omdat u enkel nog maar variabele kosten maakt voor sales outsourcing. Bovendien wordt u als organisatie ook niet geconfronteerd met werving en selectie procedures en alle andere bijkomende HRM activiteiten.
Alle verkoopspecialismen in huis
Door gebruik te maken van sales outsourcing bent u verzekerd van de kwaliteit en deskundigheid van de BPO dienstverlener. U heeft direct toegang tot een groot netwerk, een verkorte looptijd van het salestraject, meer rendement en een hogere conversie uit uw salesprocessen. Maar bovenal kunt u rekenen op jarenlange kennis en ervaring van de BPO dienstverlener, waar u als organisatie direct van kunt profiteren.
Alle voordelen van sales outsourcing voor u op een rij:
- Tijdelijk of permanent uitbesteden van complexe en tijdrovende salesprocessen
- Grote efficiëntieslag gecombineerd met tijdswinst
- Van vaste kosten naar variabele kosten
- Kwaliteitszorg op drie niveaus
- Absolute privacy en veiligheid van al uw bedrijfsgegevens
- Alle verkoopspecialismen in huis bij BPO dienstverlener
- Direct inzetbaar en hierdoor volledig operationeel
- Hoge mate van flexibiliteit en doorlooptijd van uw salesprocessen
- Een planmatige en strategische aanpak in het verlengde van uw marketing en sales strategie
- Uw handen vrij om te ‘ondernemen’ waardoor u dus meer tijd heeft voor uw core business
- Scherpe projectafspraken en transparantie over de doelstellingen en conversie
- De mogelijkheid om real time onze werkzaamheden te volgen via een CRM
- Een vaste en eerlijke projectprijs (met een component van resultaatafhankelijke beloning)
Wilt u weten wat sales outsourcing kan betekenen voor uw organisatie? Neem dan contact op met Blue Arrow op tel: 073-6409388 of per mail: info@bluearrow.nl
U kunt natuurlijk ook vrijblijvend een offerte opvragen via: sales@bluearrow.nl
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!