Onderhoudssoftware Ultimo uitgebreid met offertebeheer
Ultimo heeft de module Voorraadbeheer & Inkoop van de onderhoudssoftware uitgebreid met de Offertebeheer module.
Werkwijze Offertebeheer in uw onderhoudssoftware
Wanneer u voor het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden producten of diensten moet bestellen of als de voorraad het automatische bestelpunt heeft bereikt kunt u er voor kiezen om een offertetraject op te starten. Met de onderhoudssoftware heeft u het voordeel dat u bij meerdere leveranciers een offerte op kunt vragen en zo de financieel gezien meest verantwoorde bestelling kunt plaatsen. Nadat u een offertetraject heeft opgestart kunt u offerteaanvragen verzenden.
De status van de aanvraag wordt per leverancier bijgehouden en binnengekomen offertes kunnen aan de aanvraag gekoppeld worden. Wanneer de offertes binnen zijn maakt u in de onderhoudssoftware een analyse van de voorstellen. Deze analyse kunt u met behulp van een standaardrapport eenvoudig uitvoeren. Vervolgens wordt bepaald aan welke leverancier(s) de order wordt toegekent. Vanaf de offerteaanvraag kan er automatisch een bestelling worden aangemaakt. wanneer u meerdere producten wilt inkopen. Doordat alle binnengekomen informatie/offertes worden gearchiveerd, kunt u achteraf beargumenteren waarom een order bij een leverancier is geplaatst.
Ook voor andere Ultimo producten
Offertebeheer is ook beschikbaar wanneer de module Voorraadbeheer & Inkoop wordt gebruikt in de Facility Management software, IT Service Management software of Infra Asset Management software.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!