Contract ondertekening derde trendonderzoek B2B Mediabestedingen 2012-2013
Op dinsdag 10 mei tekenden Nic Louis (Vice-voorzitter Groep UVW), Rob Does (Directeur MediaTest), Nineke van Dalen (algemeen secretaris Groep UVW), de opdracht voor het derde trendonderzoek naar B2B Mediabestedingen 2012-2013 van de Groep Uitgevers voor Vak en Wetenschap.
Ook deze keer wordt het onderzoek uitgevoerd door MediaTest (voorheen Ithaka). In dit onderzoek staan de plannen voor 2012 en 2013 van de B2B-adverteerder en de rol van de vakinformatieve uitgever centraal. De resultaten van B2B Mediabestedingen 2012-2013 worden begin 2012 gepresenteerd.
Het eerste onderzoek voor de periode 2007-2008 gaf als uitkomst dat B2B adverteerders naast print structureel het internet inzetten in hun campagnes en een daar aan gepaard gaande verwachting over toenemende accountability van de marketing euro. Het tweede onderzoek over 2010-2011 liet zien dat de migratie naar het internet veel sneller was gegaan dan in 2007 werd verwacht en dat de adverteerder de uitgever als een belangrijke adviseur beschouwt bij geïntegreerde transmediale campagnes. In het derde onderzoek zal natuurlijk veel aandacht worden besteed aan mobiele en tablet strategieën van de B2B-adverteerder en hoe hij daarin de samenwerking met uitgevers ziet.
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Rob Does, telefonisch: 020 – 41 00 000 of via rdoes@mediatest.nl.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!