Essent doet het goed op social media
Onderzoek van de Social Embassy laat zien dat Essent goed inspeelt op de opkomende social media. Internet wordt door consumenten gebruikt om zich te oriënteren op de verschillende energieleveranciers. De merkkeuze wordt daarbij voor een belangrijk deel bepaald door recensies en klachten e.d.
Onderzoek
In totaal zijn in februari 2011 8.000 berichten op internet getraceerd waarin de namen van één of meer van de 13 geselecteerde energieleveranciers worden genoemd.
Kanalen en onderwerpen
60% van de berichten is aangetroffen op Twitter.
20% van de berichten heeft betrekking op tarieven, betalingen of overstappen.
Social media hero
Social Embassy heeft Essent uitgeroepen tot ‘social hero’.
Het aandeel van Essent in de conversaties op social media is aanzienlijk. De context waarin het merk genoemd wordt, is veelal positief.
Ca. 20% van de berichten over Essent, sponsor van de Essent ISU World CUP, zijn gerelateerd aan schaatsen.
Bron: bericht op Profnews.nl, 22 april 2011
Post op Het Klantinteractie Kenniscentrum
Op het Kenniscentrum zijn gerelateerde items geplaatst.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!