JAAP.NL (Telegraaf Media Nederland) kiest AdDynamics

, , , ,

PERSBERICHT – AdDynamics

 Almere, 23 mei 2011

 

JAAP.NL (Telegraaf Media Nederland) kiest AdDynamics

Per 1 mei 2011 is JAAP.NL, 100% dochter van Telegraaf Media Nederland, als gebruiker van het AdDynamics Integrated Adserving Platform gestart met de uitlevering van online advertenties via AdDynamics.

Niels Visser, marketing manager van huizensite JAAP.NL, vertelt: “De inkomsten van JAAP.NL komen primair uit online advertising. Het is dan ook cruciaal dat onze inventory op de meest efficiënte manier wordt ingezet. De afgelopen jaren is gewerkt met DoubleClick DFP. We hebben nu echter voor AdDynamics gekozen omdat dit geïntegereerde platform in staat is om maximaal rendement voor ons te realiseren.”

AdDynamics is een onafhankelijk Nederlands ad delivery en yield management platform. Door middel van intelligente matching technieken binnen één geïntegreerd platform helpt AdDynamics managers, traffickers en sales managers kosten te besparen en de opbrengst van online advertenties te verhogen. AdDynamics wordt op de markt gebracht door AdDynamics BV. Na 4 jaar ontwikkeling is AdDynamics in januari 2011 aan de markt gepresenteerd.

Niels: “We kunnen nu zelf bezoekersprofielen opbouwen en de campagnes daarop targeten. Ook de postcodetargeting, semantische targeting en retargeting bieden veel voordelen. Niet alleen voor ons, ook voor onze adverteerders betekent het gebruik van AdDynamics een hoger rendement. De targeting- en optimalisatiemethoden binnen AdDynamics zorgen voor meer resultaten!”.

Met de lancering van JAAP.NL sluit AdDynamics de ‘proof-of-concept fase’ af.

Roy Schuuring, CEO van AdDynamics: “We zijn volledig klaar voor de markt. Onze focus ligt op de grote uitgevers en advertentienetwerken. Om te beginnen in Nederland, maar de deur naar Europa staat al open. Het is onze ambitie om binnen 3 jaar 40% van de Nederlandse online advertentie markt te servicen en daarmee marktleider in Nederland te worden. Daarnaast heeft AdDynamics BV de ambitie om binnen 5 jaar één van de grootste aanbieders van adserving & yield management in Europa te worden. Met deze ambitie gaan we de strijd aan met Amerikaanse systemen als Google Doubleclick en Adtech”.

Telegraaf Media Nederland heeft per 1 januari 2011 de huizenzoekwebsite Huizenzoeker.nl overgenomen. Door de sterke kenmerken van beide sites te combineren, de uitgekiende zoekmogelijkheden van huizenzoeker.nl en de uitgebreide woninginformatie van JAAP.NL, wordt een netwerk van huizensites gecreëerd dat verschillende soorten huizenzoekers optimaal bedient.

Niels: “Operationeel hebben we Huizenzoeker.nl pas kort in beheer. Uiteraard willen we het volledige netwerk voorzien van hetzelfde adserving systeem”. Het gecombineerde bereik van beide sites gaat richting de twee miljoen unieke bezoekers per maand.

# # #

NOOT VOOR REDACTIE: (niet ter publicatie)

 

Voor meer informatie over JAAP.NL kunt u contact opnemen met:

JAAP.NL

Niels Visser – Marketing Manager

T: 020-6683656

E: niels@jaap.nl

Voor meer informatie over AdDynamics kunt u contact opnemen met:

AdDynamics BV

Roy Schuuring – CEO

T: 036-7501318

E: r.schuuring@addynamics.eu

De factsheet van AdDynamics:

http://www.addynamics.eu/sf.mcgi?6374

Voor images die gebruikt kunnen worden bij de persberichten:

http://www.addynamics.eu/sf.mcgi?6530

download de .zip file met daarin de volgende images

  1. logo AdDynamics
  2. image screen AdDynamics Dashboard
  3. image screen AdDynamics Report
  4. image screen AdDynamics Targeting