Personal Branding: Maak u zichtbaar voor headhunters
Zichtbaar op de arbeidsmarkt
In tijden van economische crisis is het vrij makkelijk om te denken dat u geen baan vindt omdat er simpelweg geen aanbod is. Ook senior professionals kunnen met deze situatie te maken krijgen. Maar heeft u er wel eens over nagedacht dat er wellicht een andere oorzaak zou kunnen zijn? Misschien bent u niet goed “zichtbaar” op de arbeidsmarkt van senior professionals en moet u dringend stappend ondernemen om te zorgen dat de voornaamste headhunters met de beste job opportunities contact met u op kunnen nemen. Dit kan met behulp van Personal Branding.
Wat is personal branding
Bij Personal Branding beschouwt u uzelf eigenlijk als een merk. Voordelen hiervan? Door u zelf als merk te beschouwen creëert u uw eigen mogelijkheden op de arbeidsmarkt. Een merk roept associaties op, die u zelf kunt beïnvloeden, en u kunt zorgen dat u zich hier mee onderscheidt van de rest. Op deze wijze is het voor headhunters makkelijker om het kaf van het horen te scheiden en u uit al de gegadigden te kiezen.
Personal Branding zelf toepassen
Maar dan de vraag: hoe doe ik dit? Er zijn een aantal cruciale factoren die net het verschil kunnen maken tussen zichtbaar en onzichtbaar zijn voor headhunters.
Tegenwoordig is het ontzettend belangrijk om online zichtbaar te zijn. Zorg dat u aanwezig bent op de belangrijkste (zakelijke) online netwerken zoals Linkedin, Twitter, Facebook en Hyves. Zorg dat als er (positieve!) resultaten tevoorschijn komen als mensen op u naam googelen.
Naast uw online zichtbaarheid, zult u er ook voor moeten zorgen dat u zichtbaar bent in de off line wereld. Ga naar meerdere zakelijke netwerk evenementen per jaar en houd contact met mensen die werkzaam zijn in de branche waar u gespecialiseerd in bent. Laat uzelf dus horen en zien en laat een onderscheidende en positieve indruk achter bij de mensen die wat voor u zouden kunnen betekenen.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!