Topmanagement nauwelijks actief op social media
Uit onderzoek van MarketingMonday blijkt dat de Top van het Nederlandse bedrijfsleven nauwelijks actief is op social media. LinkedIn is het populairste medium met een penetratiepercentage van 26%.
28% is actief
Van de Nederlandse CEO’s van aan de AEX en AMX genoteerde bedrijven is slechts 28% actief op social media.
LinkedIn wordt het meest gebruikt (26%), daarna volgen Facebook (6%), Hyves en Twitter (elk 1%).
Deze percentages steken schril af tegen de resultaten van een onderzoek van Forrester waaruit blijkt dat 79% van de Nederlanders op één meer social media een account heeft.
Vergelijken met de Amerikaanse CEO’s
In de VS werd de deelname aan social media door CEO’s van de Fortune 100 en de 100 snelst groeiende bedrijven volgens CNNMoney onderzocht.
De Nederlandse CEO’s blijken iets actiever te zijn op social media. LinkedIn wordt slechts door 8% van de Amerikaanse CEO’s gebruikt. De overige platformen worden in gelijke mate (niet) gebruikt.
Het lijkt erop dat CEO’s niet overtuigd zijn van het nut van social media.
Bron: bericht op Managersonline.nl, 2 mei 2011
Post op Het Klantinteractie Kenniscentrum.
Op het Kenniscentrum zijn gerelateerde items geplaatst.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!