Vrachtwagenlaboratorium maakt smaaktesten in heel Europa mogelijk
Oosterhout, 2 mei 2011 – Een dertien meter lange trailer omgebouwd tot een smaaklaboratorium staat in Oosterhout klaar om Europa in te rijden. Voedingsbedrijven kunnen hiermee sensorisch onderzoek doen onder Europese consumenten zonder afhankelijk te zijn van een vaste testlocatie. Het mobiele testcentrum inclusief apparatuur en opgeleid personeel is klaar om vanaf mei Europa in te rijden.
Het mobiele testcenter is een project van Opinion Test & Taste, een van de belangrijkste spelers in Nederland op het gebied van sensorisch/consumentenonderzoek. “Gezien de steeds grotere internationale vraag naar sensorisch onderzoek, opende Opinion Test & Taste het voorbije jaar al nieuwe testcentra in onder andere Polen en Griekenland, bovenop de bestaande testlocaties in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en de UK”, zegt Edwin Wekking, General Manager Opinion Group. “Om ook aan de vraag naar consumentenonderzoek te kunnen voldoen op plaatsen waar (nog) geen sensorisch lab aanwezig is, richtten we een mobiel testcenter in.”
Uniek in Europa
Het mobiele testcenter van Opinion Test & Taste is een primeur in Europa. Opinion liet een trailer van meer dan 13m lang inrichten met alle noodzakelijke voorzieningen om sensorisch onderzoek te kunnen uitvoeren volgens de hoogste kwaliteits-, veiligheids- en hygiënestandaarden. Het testcenter bevat een volledig ingerichte keuken met gewone oven, microgolfoven, elektrisch vuur, koelkast, diepvriezer, gootsteen en een waterreservoir van 600 liter voor schoon water en eentje van eveneens 600 liter voor afvalwater. De 10 testcabines zijn uitgerust met laptops voor rechtstreekse en real-time invoer van testresultaten. Consumenten kunnen gerekruteerd worden via wervingscampagnes en ook plaatselijk worden aangesproken om deel te nemen aan het smaakonderzoek, geheel volgens de eisen van de opdrachtgever.
Rijke geschiedenis, ambitieuze toekomst
Opinion Test & Taste heeft een rijke geschiedenis als het aankomt op marktonderzoek in de levensmiddelenindustrie. Het bedrijf werd in 1991 opgericht door huidig general manager Edwin Wekking en werd nadien bekend onder de naam Opinion Market Survey. Sinds december 2009 maakt Opinion Test & Taste deel uit van de Opinion Group die vier verschillende divisies overkoepelt, elk gespecialiseerd in een bepaalde tak van de voedingsindustrie: Opinion Sensory Research (Opinion Test & Taste), Opinion Consultancy, Opinion Virtual Lab en Opinion Technology. De expertise van de Opinion Group omvat sensorisch onderzoek, consultancy, productspecificatie, etiketbeoordeling, industriële automatisering, labanalyse en energiebeheer. De Opinion Group positioneert zich als een klantgerichte en sterk innovatieve speler met grotendeels web-based oplossingen. Met het nieuwe mobiele testcentrum, een uitstekend alternatief voor smaakonderzoek in een van de vaste testlocaties, biedt Opinion haar klanten nog meer flexibiliteit en efficiëntie.
Voor meer informatie over het mobiele testcenter van Opinion Test & Taste kunt u terecht bij Edwin Wekking, edwin@opinion-group.com of via telefoon op 0653 10 49 14. Ook op de website http://www.opinion-group.com/sensory/mobiletestcentre.aspx vindt u meer informatie.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!