MediaTest neemt Test Systems Nederland over

MediaTest nu ook een belangrijke speler bij het testen van TV commercials!

Amsterdam, 18 augustus 2011

MediaTest en Test Systems Nederland maken vandaag de overname bekend van alle activiteiten van Test Systems op het gebied van het testen van TV commercials. Het belangrijkste product is de Captivation commercial test, een online instrument om de kwaliteit van een commercial op basis van 10 kerngetallen te beoordelen. De overname door MediaTest past in de strategie naar meer laagdrempelige standaardproducten. Directeur Rob Does:’Het meten van effect en impact van TV commercials stond al jarenlang op ons verlanglijstje. Met Captivation krijgen we een standaardmethode maar bovenal direct een database met honderden gemeten commercials in verschillende segmenten. Hier kunnen we onze klanten echt wat extra’s mee bieden.‘ Jan van Bostelen is de ontwikkelaar van de Test Systems methodiek en was jarenlang directeur: ‘Ik ben blij dat MediaTest met mijn producten aan de slag gaat. Ik merk keer op keer dat we een pracht product hebben, maar het werd teveel om alles alleen te blijven doen. Nu is er een gezonde basis voor verdere groei.’

Belangrijke speler bij het testen van TV commercials

Door de overname van Captivation is MediaTest nu ook een belangrijke speler bij het testen van TV commercials. De bestaande klanten geven een stevige positie binnen de Financiële dienstverlening en Retail maar uiteraard zal dit worden verbreed naar andere segmenten zoals FMCG, Telecom en Energie. De commerciële leiding van Captivation is in handen van Stephan van Furth en de activiteiten zullen worden uitgevoerd vanuit het kantoor van MediaTest in Amsterdam. Captivation bouwt verder op een solide fundament en zal worden ingezet bij nieuwe en bestaande klanten van MediaTest

Onderzoeksbureau MediaTest

MediaTest is een gespecialiseerd onderzoeksbureau rond media en communicatie. Vanuit aanwezige normcijfers wordt onderzoek gebruikt om communicatie effectiever te maken. Andere belangrijke producten zijn de EffectScan voor relatiemedia en de AppOptimizer voor tabletapps.

_________________________________ Einde bericht __________________________________

Voor meer informatie aangaande dit persbericht kunt u contact opnemen met:
Stephan van Furth (Client Director)
Telefoonnummer: 06–131 675 88
E-mail: svanfurth@mediatest.nl

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*