Relatiemedia: Print of online nog steeds een hot issue

Relatiemedia: Print of online nog steeds een hot issue

woensdag, 24 augustus 2011

Dat bleek duidelijk tijdens de MediaTest Ontbijtsessie. In deze sessie werd ingegaan op de overwegingen die een rol spelen bij het kiezen van kanalen. En werd een duidelijk beeld gegeven van de voorwaarden waaronder print, online en mobiel elkaar daadwerkelijk kunnen versterken.

Woensdag 24 augustus organiseerde MediaTest een nieuwe ontbijtsessie. Het onderwerp van deze bijeenkomst was: ”Externe relatiemedia: digitaal of print?”.

Om 08.00 uur verzamelden de genodigden zich in Amsterdam om te genieten van een heerlijk ontbijt. Tegelijkertijd woonden zij de presentaties bij van twee experts op het gebied van externe relatiemedia: Petra Schuttel en Bart Kleijn.

Hoofdspreker Petra Schuttel is directeur corporate media bij G+J Uitgevers. G+J maakt tailor made publicaties, zowel voor print als digitaal. Onlangs hebben zij bijvoorbeeld de pitch voor het blad Spoor van de NS gewonnen.

Bart Kleijn is client director bij MediaTest en expert op het gebied van customer media. Hij heeft tientallen onderzoeken gedaan naar online- en printuitingen en heeft hierdoor een schat aan kennis op dit gebied opgebouwd.

Bart opende de sessie met een aantal praktische tips om er voor te zorgen dat verschillend kanalen elkaar daadwerkelijk versterken. Aan de hand van drie vragen die elke customer media-maker zich zou moeten stellen, voordat hij zijn communicatiemix inricht.

Hierna was het de beurt aan hoofdspreker Petra. Zij gaf inzicht in de overwegingen die een rol spelen bij de keuze tussen kanalen. Vanuit de dagelijkse praktijk bij G+J en aan de hand van twee cases (Bever 360° en RedBulletin) liet zij helder en inspirerend zien hoe print, online en mobiel elkaar kunnen aanvullen. Daarnaast liet zij aan de hand van cijfers en trends zien dat men niet meer om tablets heen kan. Zij zijn ‘here to stay’ en brengen veel uitdagingen en kansen met zich mee. Ook voor relatiemedia.

Een geslaagde sessie. Niet in de laatste plaats vanwege haar interactieve karakter. Een belangrijke bijdrage aan de sessie werd geleverd door de aanwezigen zelf die elk vanuit hun eigen achtergrond input aan de discussie leverden.

presentatie Bart Kleijn op Slideshare

presentatie Petra Schuttel van G+J op Slideshare

Voor meer informatie aangaande dit persbericht kunt u contact opnemen met:

Bart Kleijn (Client Director)
Telefoonnummer: 06–5138 1032
E-mail: bkleijn@mediatest.nl

zie ook het artikel op de MediaTest website

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*