Het nut van het inschakelen van een marktonderzoekbureau

Welke voordelen kan een marktonderzoekbureau allemaal bieden bij een marktonderzoek en marketing concept. Elk onderzoek wordt op maat gemaakt zodat deze precies kan worden afgestemd op de situatie en doelgroep. Vaak bevatten de onderzoeken verricht door een specialist een hoger wetenschappelijke basis met een bepaald wetenschappelijk gevalideerd model als grondslag van het marktonderzoek. Sommige marketing adviesbureaus zijn bereid zonder extra kosten uitwerkingen verder in de diepte mee te nemen. Uitsplitsingen in groepen of subcategorieën worden in hetzelfde budget verder uitgewerkt.

Verder komt het vaak voor dat er een externe partij wordt ingeschakeld door het marketing communicatie bureau voor het bewaken van de kwaliteit van het onderzoek. Tevens is het ook belangrijk heldere en volledige rapportages te ontvangen met conclusies en aanbevelingen. Aanbevelingen welke direct in de praktijk kunnen worden toegepast.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*