Top 5 opvallende t-shirts

Gerard Joling is bekend om de boodschappen die hij op zijn T-shirts draagt. Van “Ik heb er geen kracht meer voor” tot “Artiest inside” worden allemaal opgepikt en besproken door het publiek. Voor Joling betekent het zelfs een extra inkomstenbron. Hij heeft zich op de verkoop van zijn shirts gestort. Ook internationaal zien we boodschappen via T-shirts. Wie herinnert zich niet madonna en Britney die naar de MTV awards een shirt met elkaars naam droegen.

Deze zonder leek er wel een tsunami aan opvallende tshirts te zijn. De website T-shirt.eu heeft er een top 5 van samengesteld.

  1. Arnold Schwarzenegger. Net gescheiden van zijn vrouw omdat hij vreemd ging. Hij draagt tijdens het sporten een T-shirt met de opdruk “ I survived Maria”. In hoeverre positief dat bijdraagt aan de relatie met de moeder van het merendeel van zijn kinderen is niet bekend.
  2. Naama Shafir. Zij is de beste speelster van het Israëlisch baskertbalteam. Haar orthodox joodse geloof stelt dat ze zich alleen met afgedekte schouders in het openbaar mag vertonen. Daarom draagt ze een T-shirt onder haar basketbal jersey. Helaas keurt de Basketball federatie dat af en mag ze niet meespelen.
  3. Trojan T-shirt. Rock fur Deutschland is een concert voor Neonazi’s. Dit keer gehouden in het duiste Gera. 250 T-shirts voorzien van een nationalistische opdruk werden verspreid onder de 600 festivalgangers. In de was verdween die opdruk en was er een nieuwe boodschap te zien. “ Was dein T-Shirt kann, kannst Du auch – Wir helfen Dir Dich vom Rechtsextremismus zu lösen“
  4. JCPenny verkocht een t-shirt met daarop „I’m too pretty to do homework“. Door druk van de buitenaf moest het concern besluiten de shirts uit de handel te nemen. !600 petitietekenaars vonden het shirt te vrouwonvriendelijk. 
  5. De ouders van het 15 jarige model Hailey Clauson eisen 28 miljoen van onder andere Urban Outfitters. Z vinden dat hun dochter te sexy op allerlei T-shirts wordt afgebeeld. Hailey zit daarbij volledig gekleed op een brommer. Haar ouders echter vinden dat er teveel focus op haar kruis ligt. Wordt vervolgd …

T-shirt boodschappen zijn een krachtig middel. Door de beperkte ruimte dwingt het de zender om zijn boodschap kort en krachtig te formuleren. Voor de ontvanger betekent het dat ie verduidelijking kan vragen aan de zender .. die zit er immers in.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*