Businessclub: Onderling zaken doen en potentiële klanten werven

Een businessclub is over het algemeen een organisatie van een groep bedrijven die activiteiten zoals sport en activiteiten sponsoren. Men betaalt voor de lidmaatschap. Met deze contributie gelden worden verschillende commerciële doelen bereikt, zoals het versterken van het relatienetwerk, maar ook het vergroten van de naamsbekendheid. Dit laatste kan uiteindelijk resulteren in nieuwe potentiële klanten. Tot de lijst met commerciële doelen hoort ook het communiceren van een imago of sfeer van een bedrijf en het tonen van maatschappelijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid.

Leden van een businessclub ontmoeten elkaar in een leuke informele sfeer, ze nodigen klanten uit en leggen daardoor makkelijk nieuwe contacten. Onderling zaken doen is uiteindelijk het motief. Men ontmoet elkaar niet alleen tijdens wedstrijden van de sportclub, maar ook tijdens activiteiten welke speciaal voor de leden worden georganiseerd.
De activiteiten kunnen heel specifiek te maken hebben met de sportvereniging die men sponsort, maar de activiteiten kunnen ook uitsluitend bedoeld zijn om de onderlinge contacten tussen de leden te verbreden en te versterken.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*