Cultuuromslag onder de notarissen
Onder de elite van de Nederlandse bevolking behoorde voorheen ook de alom gerespecteerde notaris. De notarissen van weleer konden worden vergeleken met de artsen en burgemeesters van deze wereld. De notaris deed niet aan marketing en verkoopstrategieën werden niet gehanteerd. De klant kwam simpelweg vanzelf aan de deur kloppen. Heerlijk voor de alom geprezen notaris en een voorrecht in vergelijking met veel andere beroepen.
Heden ten dage is alles anders. Door het liberaliseren van de tarieven in combinatie met de credietcrisis is het voor notarissen nu alle hens aan dek. Notarissen moeten nu keihard aan de bak om klanten te trekken. Het vergt een hele andere aanpak van de oude notaris en een cultuuromslag is nodig om succesvol te blijven. Veel notarissen concurreren nu op prijs en dit is in veel gevallen voordelig voor de klant. Echter, dit is alleen het geval voor de meer standaard producten. Wanneer het om specifieke opdrachten gaat worden de kosten minder inzichtelijk en betaalt de klant te veel. Deze manier van zaken doen kost veel notarissen de kop. Vooral de notarissen die te weinig inzicht hebben in de marktwerking en niet flexibel en innovatief zijn, leggen het loodje.
De notarissen die overleven en het goed blijven doen hanteren een credo van: “een tevreden klant is een terugkerende klant”. Daarnaast zal deze klant positieve verhalen overbrengen aan andere potentiële klanten. Deze marketing insteek zal de service en prijzen in de branche verbeteren, wat ten goede komt aan de klant die al die jaren te veel heeft betaald. Heeft de credietcrisis toch nog zo haar voordelen.
Voor kwalitatief goede notarissen kunt u contact opnemen met 0900 Notaris. Dit landelijk netwerk waarborgt de beste kwaliteit welke de klant tot dusver zeer waardeert. De bij ons aangesloten notarissen bevinden zich door heel het land.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!