Leadgeneratie via Virgoleads.com leidt niet tot lagere bonus verkopers
Utrecht – Leadprovider Virgoleads.com maakt vandaag bekend dat leadgeneratie niet leidt tot lagere bonussen voor de verkopers. Klanten die gebruik maken van leadgeneratie via een leadprovider werken wel efficiënter. De beschikbare tijd van de verkopers wordt beter benut, als de conversie naar nieuwe klanten goed is. De investering van de werkgever in leads leidt tot een hogere omzet, waarbinnen de rol van de verkoper nog altijd belangrijk is. Wel wordt de rol van de interne leadgeneratie ter discussie gesteld, omdat de taak leadgeneratie wordt overgenomen door de leadprovider. In het geval van Virgoleads.com leiden 8 tot 10 van de 10 aangeleverde leads nieuwe klanten op.
Maakt het management een rekensom, dan is het goedkoper om de leadgeneratie uit te besteden. De resultaten van Virgoleads.com staan niet centraal voor de hele leadgeneratiebranche. Van klanten die ook andere leadproviders gebruiken, weet Virgoleads.com inmiddels dat concullega’s in de branche maximaal 2 op de 10 aangeleverde leiden tot een nieuwe klant. Virgoleads.com is met name door de extreme conversierate gekozen tot de Beste Leadprovider van 2011.