OmniCas Incassobureau lanceert nieuwe gratis service

BREDA, 13 oktober 2011 – – Met de lancering van de nieuwe website http://www.omnicas.net, is OmniCas tevens gestart met een nieuwe gratis service met tips over een efficiënt zelf te voeren debiteurenbeheer en gratis toegang tot voorbeeldbrieven. Deze service om het debiteurenbeheer van ondernemers te stroomlijnen is toegankelijk voor alle ondernemers en niet slechts voor klanten van OmniCas. Het advies en gratis voorbeeldbrieven zijn te vinden op http://www.omnicas.net/debiteur-wanbetaler.html

Steeds meer ondernemers krijgen te maken onbetaalde facturen en de moraal tot betalen blijft helaas verslechteren. Vooral bedrijven met veel moeilijk inbare vorderingen lopen hierdoor een groot financieel risico. Met een correct en strak ingericht debiteurenbeleid, kan de schade / het risico echter al aanzienlijk beperkt kunnen worden. Op de site staan verschillende tips en te volgen richtlijnen. Van belang is dat deze consequent nageleefd worden, zodat alle partijen duidelijk weten waar ze aan toe zijn. Erg belangrijk is ook om proactief met debiteurenbeheer bezig te zijn en om snel te weten te komen wat de reden van niet betalen is en zo mogelijk hierop in te spelen.

Voor wat betreft het versturen van herinneringen en sommaties, weten veel MKB bedrijven niet precies wat er minimaal in deze brieven dient te zijn opgenomen. Middels de concept herinnering en concept ingebrekestelling op de site van OmniCas, hebben ondernemers brieven tot hun beschikking die correct en juridisch getoetst zijn. Dit kan van groot belang zijn.

Veel klanten van OmniCas maken gebruik van de directe incasso no cure no pay. Dit houdt in dat de ondernemers de herinneringen zelf versturen, alvorens de vordering ter incasso aan het incasso bureau over te dragen. Het komt vervolgens weleens voor dat debiteuren bij een gerechtelijke procedure als bezwaar hanteren dat ze niet op correcte wijze geïnformeerd zijn betreffende het overdragen van de vordering aan het incassobureau. In het meest negatieve geval loopt de ondernemer dan het risico dat alleen de hoofdsom wordt toegewezen en beide partijen zelf opdraaien voor de gemaakte kosten. Gezien de recente sterk stijgende kosten van het griffierecht, kan dit zeer nadelige financiële consequenties hebben. Middels de tips en voorbeeldbrieven kan dit eenvoudig voorkomen worden.

Verschillende ondernemers zijn erg te spreken over de nieuwe service. Één van hen reageert enthousiast: “Ik merk dat na het herinrichten van het debiteurenbeleid middels de tips en voorbeeldbrieven op de site van OmniCas, er sneller en beter betaald wordt. Natuurlijk blijven we af en toe last hebben van wanbetalers, maar ik merk dat we minder vaak het incassobureau inschakelen. Als er toch een incassoprocedure nodig is, is het prettig te weten dat het voortraject correct doorlopen is, zodat de nadruk alleen ligt op de debiteur en waarom deze in gebreke is gebleven”.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*