Social Media en Europese onroerend goed markt
Opvallend is dat in deze tijden dat er in heel Europa bijna geen huis meer wordt verkocht, makelaars nog steeds weinig doen om hun aanbod professioneel te etaleren en bijna geen gebruik maken van Social Media.
De makers van www.residence-eu.com waren ooit op zoek naar een tweede huis buiten Nederland. Alleen al de zoektocht naar een portal wat aanbied wat je zocht was al een nachtmerrie. Had je wat gevonden, dan was het niet te lezen omdat je de taal niet machtig bent. Wat ons ook opviel was de belabberde presentatie, slechte info en geen mogelijkheid om het te delen op social media. Dat laatste is redelijk hot, toch? Dat moet toch anders kunnen?
Dat hebben we dus gedaan. De genoemde website is toegangkelijk in 16 talen en het voldoet aan alle criteria die wij belangrijk vonden (en veel belangrijker, wat de door ons ondervraagden vonden) waaraan een website moet voldoen.
En natuurlijk de optie om te delen met social media platforms. Niet alleen met de bekenden, Facebook, Twitter, LinkedIn etc, maar ook nog 340 andere social media websites.
Het aardige is dat sommige makelaars die via ons adverteren nu wakker worden en gebruik gaan maken van Social Media. Ze moeten wel maar als het eenvoudig in gebruik is, dan doet men het wel. Er is echter nog een hele lange weg te gaan. Wij zijn er van overtuigd dat de huizencrisis er voor gaat zorgen dat een makelaar actiever wordt in het marketen van zijn product.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!