Taxi bedrijven moeten het anders doen.

, ,

De taxibranche kampt met een imago probleem. Vooral taxibedrijven die het moeten hebben van het straatvervoer vanuit de grote steden hebben een slechte naam. Deze slechte naam komt voort uit het klantonvriendelijk behandelen van klanten door of om te rijden of een te hoge ritprijs te berekenen. Dit betekent dat het aantal mensen dat wel wil reizen met een taxi andere manier zoeken om van voornamelijk de uitgaansgelegenheden naar huis te komen, met als gevolg een teruglopende omzet en een groter aantal mensen die met een slok op achter het stuur stappen.

Het is zaak voor de taxibranche om hier verandering in aan te brengen. De branche moet nu ingrijpen en de klant weer voorop stellen. Het is enorm belangrijk dat de klanten tevreden zijn, omdat zij bepalen of de omzet doelstellingen behaald worden. Het moet afgelopen zijn met de lange rijen taxi’s op de stations en centrale locaties in de stad. De taxi verdient alleen geld wanneer deze rijdt. Er moet daarom een cultuuromslag komen. Taxichauffeurs en de leidinggevende moeten aansturen op dienstverlening. Het niet alleen vervoeren van mensen van A naar B, maar dit ook nog eens doen op een door de klant geapprecieerde manier. Het moet weer een ervaring worden, wat zal resulteren in een beter imago en een stijgende omzet.

In Groningen is het bericht bij bepaalde taxibedrijven al binnen gekomen. Bijvoorbeeld Taxi Noordhorn, een bekend taxibedrijf in Groningen, probeert mensen met plezier te vervoeren op een manier waarop de klant zich prettig voelt. Wil de klant een muziekje, dan wordt er een muziekje gedraaid. Wil de klant een praatje maken, dan wordt er een praatje gemaakt. Alleen op die manier kan je een klant tevreden stellen en zal deze terugkeren. Een vaste klantenkring is van levensbelang in tijden van crisis. Neem een voorbeeld aan Taxi Noordhorn, het taxibedrijf in Groningen dat probeert het verschil te maken door mee te denken met de klant.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*