Relatiegeschenken, een uit de kluiten gewassen begrip
Het begrip relatiegeschenk is voor iedereen wel bekend, maar door het steeds groter en veelzijdiger wordende aanbod wordt de betekenis steeds vager. Als zelfs wikipedia het antwoord niet concreet heeft (controleer maar), dan wordt het tijd voor een korte verduidelijking.
Het bedrijf Main Sales is gespecialiseerd in relatiegeschenken en heeft door de jaren heen het assortiment behoorlijk zien groeien en veranderen. Vroeger was een relatiegeschenk een bijzondere bedrukte pen, een Parkerpen bijvoorbeeld. Verder waren het vooral kalenders en klokjes waarmee ontvangers blij werden gemaakt.
Vandaag de dag is dat helemaal anders. Door de verweving met promotieartikelen en andere reclamedragers is tegenwoordig een bedrukte paraplu, een gepersonaliseerde USB stick, of zelfs kookartikelen als een messenset of andere luxe artikelen een veel gewaardeerd relatiegeschenk.
Waar vroeger ook het bedrukken van een logo op een zo groot mogelijk formaat en een zo opvallend mogelijke manier een pre was voor de gever, tegenwoordig kiest men steeds vaker voor het subtiel aanbrengen van een logo. Naast bedrukken wordt een mooie lasergravure of een ton-sur-ton borduring steeds vaker op creatieve wijze toegepast.
Over een aantal jaar zal het assortiment er weer geheel anders uit zien, logisch, maar om het voor klanten simpel te houden zijn het de relatiegeschenken bedrijven die continue de markt afstruinen op zoek naar innovaties en betaalbare manier van personaliseren.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!