Koude acquisitie wordt leadgeneratie
Utrecht – Waar actieve verkopers middels ‘koude acquisitie‘ trachten diensten en producten te verkopen, wordt dit door veel bedrijven anno 2012 niet meer gedaan. De verkopers zijn veel tijd kwijt met het bellen om uiteindelijk één klant binnen te halen of een afspraak in te plannen. Voor de telefonische acquisitie is leadgeneratie in de plaats gekomen. Bedrijven kopen liever gekwalificeerde leads waar zij hun verkopers op af sturen, zodat ze alleen maar een order hoeven in te koppen. In de aanloop naar de Klanten contact dagen in april is de verwachting dat zich meer leadproviders zullen manifesteren.
Is het verkopen dan makkelijker geworden? Niet echt, maar de verkopers of account managers kunnen zich meer focussen op hun taak en dat is het closen van deals. In veel gevallen is het salaris van een commerciële medewerker opgebouwd uit bonus over de gegenereerde omzet, dus ook de sales mensen zijn blij met deze verandering in de verkoopprocessen.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!