Makro, Aldi en Carrefour top 3 grootste FMCG merken online in België
Uit een recent onderzoek van de onafhankelijke promofolders website Gratisbrochures.be is naar voren gekomen dat Makro, Aldi en Carrefour de meest gezochte merken zijn in Google België in 2011. De resultaten zijn gebaseerd op het aantal bezoekers op de website en de openbare Google statistieken voor alle grote FMCG merken in België.
Guy Peeters, oprichter Gratisbrochures.be, licht toe : ‘’ Veel Belgen zoeken graag naar de meest recente promofolders van de winkelketens, alvorens ze naar de winkel gaan. Zo kunnen ze hun boodschappenlijstje goed organiseren en zijn ze op de hoogte van de beste promoties op dat moment. Van alle grote retailers is Makro veruit het grootste en meest gezochte online merk. Meer dan half miljoen Belgen hebben Makro in Google.be opgezocht in de drukste maand van het jaar, december! Hoewel Carrefour een veel grotere dekking heeft in het land met veel meer winkels, werd er de helft minder gezocht naar het merk Carrefour in december, zo`n kwart miljoen Belgen hebben er naar gezocht. Bij de discounters is het duidelijk: Aldi (300 000 zoekopdrachten) scoort een stuk beter online dan Lidl, die plaats 4 in deze onderzoek voor zich neemt.’’
Zoeken naar promofolders online wordt voor steeds meer mensen een must-do. Er zijn twee grote websites in België, waar de consument de meest recente promofolders kan bekijken: Promobutler en Gratisbrochures.be. Met de economische crisis in volle vaart maakt de prijsbewuste Belg duidelijk zijn keuze voor Makro (goedkoper, maar niet inboeten op kwaliteit) en de grootste discounter Aldi.
Antwerpen, 09-01-2012
Bron: Gratisbrochures.be
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!