VOEDSELBANKEN LUIDEN DE NOODKLOK

ARNHEM. Ze zouden er eigenlijk in zo’n welvarend land als Nederland niet moeten zijn, maar toch zijn ze hard nodig: voedselbanken. Door de crisis maken steeds meer Nederlanders hier gebruik van en kunnen de voedselbanken de aanvraag bijna niet meer aan. Bij Curves vinden we dat we elkaar moeten helpen wanneer dat nodig is. Daarom gaan alle clubs in maart – nu alweer voor het 8e jaar – in actie voor de plaatselijke voedselbanken. Curves moedigt alle vrouwen van Nederland aan om hun naastenliefde te tonen door mee te doen aan de Curves Voedselactie.

Maart staat al jaren in het teken van de Voedselactie bij Curves. Leden worden gestimuleerd voedsel te doneren, maar ook niet-leden kunnen dit bij de club langsbrengen. Word je bovendien tussen 1 en 16 maart lid, dan betaal je geen begeleidingskosten als je een tas met niet bederfelijke levensmiddelen doneert. De inhoud is afgestemd op de wensen van de plaatselijke voedselbank.

FEITEN
Realiseer jij je dat de Voedselbank voor veel gezinnen hard nodig is?
– In Nederland leeft bijna een miljoen mensen in armoede, 971.000 mensen om precies te zijn.
– In Nederland ontvangen 25.000 mensen voedselpakketten via de Voedselbank.
– Hiervoor zorgen duizenden vrijwilligers die werkzaam zijn bij de 130 voedselbanken.
– Juist door de crisis kan het iedereen overkomen dat je moet aankloppen bij de Voedselbank.

54 miljoen kilo voedsel
Miljoenen Curvesleden op meer dan 8.000 locaties in zo’n 90 landen zamelen in maart voedsel in. De afgelopen vijf jaar is een totaal van bijna 54 miljoen kilo voedsel verzameld en gedistribueerd naar lokale voedselbanken over de hele wereld. De boodschap van Curves is dat vrouwen sterker zijn wanneer ze samen actie ondernemen. Door de voedselactie ondervinden de leden dat ook zelf en laten ze aan de gemeenschap zien hoe krachtig hun vrijgevigheid is. Want dat de plaatselijke voedselbanken blij zijn met het extra voedsel, bevestigt Clara Sies, vice voorzitter van Voedselbanken Nederland: “De Voedselbank streeft ernaar om de pakketten te vullen met vijfentwintig producten, wat niet altijd lukt. Bovendien zijn vraag en aanbod niet altijd in balans. Met name door de crisis is het steeds moeilijker voor de Voedselbank om de pakketten te vullen. En sommige artikelen – waaronder koffie – worden zelden of nooit aangeboden. Een actie als deze van Curves is daarom ideaal. Er wordt veel en divers voedsel aangeboden. Het zou zo mooi zijn als meerdere instanties het voorbeeld van Curves zouden volgen.”

Help mee
Curves hoopt dat iedereen in Nederland meedoet met dit initiatief. Ook als je geen Curveslid wilt worden, kun je alsnog een tas met niet bederfelijk voedsel langsbrengen in de club. Er zijn in Nederland genoeg mensen die deze hulp hard nodig hebben.

Dit is Curves
Wereldwijd heeft Curves meer dan 8.000 clubs in meer dan 90 landen en is daarmee ’s werelds grootste fitness franchise. Curves biedt een uniek fitnessconcept voor vrouwen, gerund door vrouwen. Het succesvolle Curves bedrijfsmodel helpt de beginnende onderneemster bij de start in alle opzichten: van het zoeken naar een geschikte locatie, tot het regelen van de financiering. Vrouwen die sporten bij Curves voelen zich door de vrouwvriendelijke benadering op hun plek en zijn daardoor sterk gemotiveerd. Hierdoor werkt Curves ongelofelijk effectief, wat terug te vinden is in het succes van reeds bestaande franchise clubs.
Veel clubs bieden ook het Curves Circuit met Zumba Fitness aan. Bij deze unieke en zeer effectieve workout combineer je de danspassen van Zumba met de krachttraining van Curves.

www.curves.nl, www.facebook.com/curvesholland

EINDE PERSBERICHT

Noot voor redactie:
Informatie over Curves: Persinformatie /
Curves Holland, Miranda Wassenaar Mediabureau
SIGuRIDna
Tel: 026 – 3590 556 Sigrid Koeleman,
06 106 55 664
miranda.wassenaar@curves.nl pr@curves.nl

Wij zouden het op prijs stellen als u ons op de hoogte houdt indien u aandacht aan het persbericht schenkt

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*