Digitale of online mond-tot-mondreclame
EINDHOVEN – Offline mond-tot-mondreclame staat bij veel bedrijven hoog in het vaandel, maar heeft u ook al eens gedacht aan de online variant? Digitale of ook wel online mond-tot-mondrelcame wordt steeds belangrijker. Consumenten maken in toenemende mate gebruik van chats, tweets, blogs, waarderingen en reviews om een keuze te maken in de aanschaf van producten of diensten.
Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat bij een kwart van de aankopen de testimonial zelfs de bepalende factor is!
Social Media Marketing
De invloed van deze social media is de laatste jaren enorm gegroeid en neemt nog steeds toe. Consumenten weten elkaar steeds beter rechtstreeks te vinden en bedrijven zijn hierdoor minder in staat zelf invloed uit te oefenen op de keuze.
Het is dus van groot belang dat organisaties de kracht van de sociale media niet uit het oog verliezen maar juist hierop inzetten. Een opvallend gegeven is bijvoorbeeld dat hoger opgeleiden twee keer zoveel waarde hechten aan testimonials en meningen van experts dan lager opgeleiden. Door een juiste segmentatie en (online marketing) strategie te bepalen bent ook u in staat om het maximale uit deze ‘nieuwe media’ te halen!
Wilt u ook graag aan de slag met deze ‘nieuwe media’ maar heeft u geen idee hoe dit aan te pakken? Of wilt u simpelweg uw social media kanalen implementeren/vormgeven? Neem dan contact op met marketingbureau ValYou advice en vraag naar de mogelijkheden voor uw bedrijf!