Kerstpakketten beleven in 2012 naar verwachting gewoon weer een opmars
Kerstpakketten beleven in 2012 weer een opmars
Ondanks de ‘kredietcrisis’ en de vele negatieve berichten over de economische situaties in de wereld is de verwachting dat bedrijven weer massaal kerstpakketten gaan weggeven. Zowel aan medewerkers als aan zakenrelaties zal weer veel geschonken worden.
Ondanks de bezuinigingen van veel bedrijven en organisaties schrappen de meeste bedrijven de kerstpakketten toch niet blijkt de laatste jaren. Volgens veel directeuren en managers is het een traditie die zeker in stand gehouden moet worden. Juist als het economisch slechter gaat moet het personeel extra gestimuleerd worden om zich (nog meer) in te zetten voor het bedrijf. En een kerstpakket is toch een blijk van waardering jegens de medewerkers voor de gedane arbeid van het afgelopen jaar.
Een opvallende trend is dat het traditionele kerstpakket weer gloriedagen beleefd. Onder traditioneel wordt dan verstaan: een goed gevulde kerstdoos vol met heerlijke food- en non food producten. Een pakket zoals de meeste mensen hem kennen en wat de meeste er ook van verwachten. Want een traditioneel kerstpakket is en blijft nog altijd veruit het meest populair onder de ontvangers.
Hoewel er de afgelopen paar jaar een opmars was te bespeuren van eigen keuze kerstpakketten is dat dit jaar nog maar de vraag. Bij eigen keuze concepten mag de ontvanger zelf één of meerdere kerstgeschenken uitkiezen uit bijvoorbeeld een brochure of een soort van webwinkel. Afhankelijk van het geschonken ‘tegoed’ mag de ontvanger dit vrij besteden. Dit is dus een leuk alternatief ten opzichte van de traditionele vorm. Het verrassingseffect is daarmee echter wel weg.