NL DOET en open dag bij locatie Goes Kentalis

,

Bij Kentalis, locatie Goes is zaterdag 17 maart van alles te beleven. Het is Open Dag van de Zorg én NL DOET, waar burgemeester René Verhulst een handje komt helpen.

In het kader van NL DOET worden er stoplichten en verkeersborden gemaakt voor een stepparcours voor de kinderen op het speelplein van de locatie Goes aan de Schaepmanstraat 21. Tussen 11.30 en 12.30 is burgemeester Verhulst aanwezig om twee aanwezige ouders en twee vrijwilligers te helpen. Voor het realiseren van de verkeerslichten en –borden heeft het Oranje Fands een budget van 500 euro beschikbaar gesteld.

De Open Dag begin om 11.00 uur en duurt tot 13.30 uur. Belangstellenden kunnen dan kennismaken met de Vroegbehandeling van Kentalis, die op de locatie Goes wordt geboden. Dit gebeurt aan de hand van videobeelden, een kijkje nemen op de groepen en een workshop gebarentaal.

Gebarentaal is één van de ondersteunende communicatiemiddelen die gebruikt wordt binnen de Vroegbehandeling, omdat gesproken taal alleen vaak onvoldoende is voor de kinderen die bij de locatie Goes van Kentalis komen.

Vroegbehandeling is één van de producten die Kentalis biedt. Binnen Vroegbehandeling richt de locatie Goes zich specifiek op de vroegtijdige diagnostiek en behandeling van communicatieproblemen bij kinderen in de leeftijd van ongeveer 2 tot ongeveer 6 jaar.

De problemen bij deze kinderen kunnen worden veroorzaakt door onder meer hoor-, taal- of spraakproblemen en/of samenhangen met een vorm van autisme/een stoornis binnen het autistisch spectrum. 

 

Kentalis in het kort

Kentalis (www.kentalis.nl) is een landelijke organisatie die al 220 jaar gespecialiseerd is in diagnostiek, zorg en onderwijs voor mensen met beperkingen in horen en communiceren. Onze medewerkers bieden klanten toegang tot alle actuele mogelijkheden van taal en communicatie. Door kennis en expertise te ontwikkelen, toe te passen en te delen willen wij de kwaliteit van onze dienstverlening duurzaam verbeteren. Met hart, oog en oor voor de ander. En vooral: in goede dialoog met klanten, medewerkers en partners.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*