Allebedrijvenin helpt MKB aan betere online vindbaarheid
Zoals al langer bekend, worden de reviews van bedrijvenportaal Allebedrijvenin overgenomen door zoekmachine Google. Sinds kort wordt ook het gemiddelde cijfer van de beoordelingen meegenomen in de vorm van ‘sterretjes’, de zogenoemde rich snippets. Deze sterretjes worden getoond bij het zoekresultaat van Allebedrijvenin in Google.
Het bedrijvenportaal helpt het MKB met haar vindbaarheid op het internet. Doordat bedrijven op de website beoordelingen kunnen verzamelen, verbeteren zij hier automatisch hun online vindbaarheid mee. Google neemt deze beoordelingen namelijk mee in het zoekresultaat en hoe meer reviews, hoe hoger het bedrijf in de zoekresultaten komt. Tevreden klanten helpen dus mee om de vindbaarheid van een bedrijf te verbeteren.
Bovenaan in de zoekresultaten
Met veel zoekopdrachten verschijnt de website van Allebedrijvenin helemaal bovenaan, onder de betaalde advertenties. Beoordelingen van klanten aan bedrijven worden op deze manier een krachtig en kosteloos SEO-marketingmiddel.
Een voorbeeld is te zien in het Google resultaat bij http://bit.ly/MaSqIz Allebedrijvenin staat hier helemaal bovenaan (onder de advertenties) en zorgt er dus voor dat de aannemers in de regio Leiden goed gevonden worden. Een aannemer die is aangesloten bij de website kan zo gemakkelijk zijn vindbaarheid verbeteren en is hierdoor beter vindbaar voor potentiële klanten.
Reviews
De reviewmogelijkheid op Allebedrijvenin is een geliefde tool onder consumenten: inmiddels zijn er al meer dan 70.000 beoordelingen geplaatst op de website. Bedrijven kunnen het aantal beoordelingen op hun website vergroten door een kwaliteitsmeter op hun eigen website te plaatsen. Door deze tool kunnen bezoekers direct een review over het bedrijf schrijven en hoeven zij het bedrijf niet eerst op te zoeken op Allebedrijvenin.
Kwaliteitsmeter
Door een korte HTML-code te kopiëren en te plakken op een eigen website wordt een realtime kwaliteitsmeter geplaatst die de waardering en reviews toont die geschreven zijn door klanten.
Op deze manier vindt een bezoeker niet alleen bedrijfsinformatie, maar ook de ervaringen van klanten. Dit levert voor het bedrijf zowel meer vertrouwen op als een hogere positie in de zoekmachines.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!