EK voetbal negatief voor de bouw? Niet bij De Klussenier!
Volgens een door ING gepubliceerd onderzoek verliest de bouw tijdens het EK 130 miljoen euro aan omzet. De bouwsector bestaat voor ongeveer 90% uit voetbalminnende mannen wat invloed heeft op de productie. De landelijk grootste franchiseorganisatie in de bouw De Klussenier, beweegt zich in de bouwsector en bedient vooral de particuliere huizenbezitter. Door het inzetten van de Klussenier Sportzomeractie waar mooie prijzen te winnen zijn, zoals een week een Klussenier aan het werk, wordt (ver)bouwen wel heel aantrekkelijk gemaakt.
Daling bouwsector
Tijdens een maand waarin een WK of EK wordt gespeeld, kent de omzet in de bouw een daling van gemiddeld 1,7%. In de jaren dat er geen groot voetbaltoernooi gehouden wordt, wordt er een stijging van ongeveer hetzelfde percentage geconstateerd. Bij De Klussenier staan de zomermaanden bekend als drukke maanden en sinds de start van actie is er al een aanzienlijke stijging van de klusaanvragen te zien.
De Nederlandse Economie
Volgens het ING heeft de aanloop naar een voetbalevenement een positieve invloed op de economie. Zoals de aankoop van bijvoorbeeld televisies, voorbereidingen en de verschillende oranjegadgets zorgt voor deze impuls. Voor meerdere producenten een uitdaging om met een gadget te komen die aanslaat bij het publiek.
De Klussenier Sportzomeractie
Hoe werkt het? De Klussenier heeft begin mei haar oranjegadget geïntroduceerd: Het Klussenier Sportzomershirt. Bij iedere opdracht van € 500 ,- of meer, ontvangt een klant van De Klussenier gratis het Klussenier Sportzomershirt. Ook is er de mogelijkheid om mee te doen aan de online prijsvraag waarbij kans gemaakt kan worden op, één week een gratis Klussenier aan het werk en nog veel meer.
Kijk voor meer informatie op over De Klussenier Sportzomeractie op www.klussenier.nl/content/sportzomer.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!