Nederlandse online startup biedt gratis lokaal adverteren voor MKB

Amsterdam, 19 juni 2012 – Imbull, marktleider in het aanbieden van online kortingscodes, lanceert op 19 juni 2012 het lokale kortingsplatform Actiekrant.nl. Dit location based marketing concept biedt mensen de mogelijkheid online kortingsacties te vinden die in de eigen buurt geldig zijn. Retail-, recreatie- en horecaondernemers kunnen op Actiekrant.nl eenvoudig en geheel gratis eigen acties toevoegen. Hiermee onderscheidt de site zich op belangrijke wijze van bedrijven als Groupon en Groupdeal.

In 2012 nam Imbull Actiekrant.nl over met als doel dit concept uit te bouwen tot een plek waar de bakker en het café op de hoek zelf aan online promotie kunnen doen zonder dat daar veel kennis of geld voor nodig is. Het bedrijf wil daarmee de online zichtbaarheid voor lokale ondernemers vergroten. Daarbij wil Imbull consumenten de mogelijkheid bieden om op één platform snel plaatselijke acties op te sporen. Zo speelt het bedrijf in op de toenemende populariteit van plaatselijke kortingen.

Het plaatsen van acties op Actiekrant.nl kost ondernemers niets. Dit is een groot verschil met andere lokale kortingswebsites waar wordt gewerkt met abonnementen of hoge eenmalige tarieven. Ondernemers komen hierdoor dikwijls voor onverwacht hoge kosten te staan. Actiekrant.nl kan de kosten laag houden door dure verkoopteams en reclamecampagnes te mijden. Ondernemersverenigingen reageren enthousiast op dit ‘Hollandse idee’; Actiekrant.nl is voordelig, lokaal en simpel in gebruik. “Lokale kortingen worden bij de consument steeds populairder”, aldus Jelle van der Bij, directeur Actiekrant.nl. “We willen dat ondernemers voordelig gebruik van het platform kunnen maken, zodat ze de aanbiedingen van hun eigen onderneming gemakkelijk online kunnen promoten. Geen onverwachte kosten, geen abonnementen, gewoon gratis acties plaatsen. En als een ondernemer meer zichtbaarheid wenst, kan dit tegen een kleine vergoeding”.

Op dit moment wordt Actiekrant.nl op Twitter al gevolgd door ruim 110.000 consumenten en MKB-ers. Met de nieuwe site verwacht Imbull dat dit aantal snel zal stijgen. Op de website verwacht Imbull minimaal 125.000 bezoekers in de eerste maand. Op korte termijn gaat Imbull ook lokale coupons aanbieden via smartphones. Bij Nederlands succes staat het concept Actiekrant klaar om in het buitenland te worden uitgerold.

Einde Persbericht

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie of beeldmateriaal bij dit persbericht kunt u contact opnemen met Jelle van der Bij, directeur Actiekrant.nl en partner Imbull B.V.

Postadres:                                                                             Contactgegevens:

Imbull B.V.                                                                                Jelle van der Bij

Weteringschans 120                                                                  E-mail: jelle@imbull.com

1017 XT Amsterdam                                                                 Tel: 06-14277797

Actiekrant algemeen: 020-846

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*