Expedia hernieuwt affiliate marketing-overeenkomst met Tradedoubler

, , , , ,

* Europese samenwerking uitgebreid naar Latijns-Amerika

* Web-diensten uitgebreid met mobiele kanalen

Tradedoubler en online reisgigant Expedia, ook bekend van Hotels.com, hebben een nieuwe, uitgebreidere samenwerkingsovereenkomst afgesloten. Expedia blijft Tradedoubler´s affiliate marketing-technologieplatform inzetten voor het efficiënt benutten van de affiliate-programma´s die voor Expedia en Hotels.com draaien op de aangesloten uitgeefnetwerken. Daarnaast breidt de nieuwe overeenkomst de geografische samenwerking in 18 Europese landen uit met Latijns-Amerika en vult die de marketingdiensten voor het webkanaal aan met die voor het mobiele kanaal.

Volgens onderzoek van EuroMonitor groeit de Westeuropese online reisbranche met gemiddeld 6 procent per jaar.


”De reiswereld is een van Tradedoubler’s sterkste marktsegmenten. We zijn er dan ook trots op dat we de samenwerking met Expedia en Hotels.com, die in Nederland al sinds 2004 loopt, nu verlengen en uitbreiden”, zegt Joost Hagesteijn, managing director van Tradedoubler Nederland. ”Onze lange samenwerking zorgt dat we ambitieuze doelen kunnen stellen en tegelijkertijd het netwerk voortdurend ontwikkelen en vernieuwen. De samenwerking is internationaal en wij breiden uit naar nieuwe markten, ontwikkelen het mobiele kanaal, en bouwen van nieuwe tools en technologie voor uitgevers. Na de sterke groei van de laatste jaren, verwachten wij het programma in de aanloop naar de zomerpiek naar het volgende niveau te tillen”, aldus Hagesteijn.

”Tradedoubler’s technologieplatform heeft zich als zeer effectief bewezen en we gaan er vanuit dat hun aanpak om het uitgeefaanbod in het netwerk te diversifiëren ons helpt om nieuwe klanten te bereiken en nieuwe omzet aan te boren”, zegt Sabrina Fiorini, verantwoordelijk voor de Europese partnermarketing van Expedia Worldwide.

”De mogelijkheden die Tradedoubler heeft om zijn netwerk aan te zetten tot meer verkeer via mobiel, en de mogelijkheden om het koopgedrag, de patronen en de trends te analyseren, zijn waardevol voor de groei van Hotels.com in het steeds belangrijker mobiele kanaal”, zegt Josie Shah, verantwoordelijk voor de affiliate-samenwerkingen van Hotels.com.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*