Het alternatief voor het organiseren van een Happy Hour

Sinds vandaag is er een nieuwe iPhone en Smartphone applicatie op de markt die bedoeld is om meer klanten in een bar te krijgen tijdens dalmomenten. De App is speciaal voor de horeca ontwikkeld en moet ervoor zorgen dat klanten loyaler worden en dus vaker terugkomen naar een bepaalde bar.

De App heeft als belangrijkste kenmerk het oproepen van mensen om op een bepaald moment naar een bar toe te komen. Nooit eerder was het voor klanten zo eenvoudig om op een bepaald moment, dat het minder druk is in een bar, vrienden en kennissen via Facebook en Twitter op te roepen om gezamenlijk een bar te bezoeken.

Doordat klanten zelf aan de slag gaan om hun vrienden en kennissen uit te nodigen om naar een bepaalde bar toe te komen, ontvangt de horeca eigenaar van die betreffende bar tijdens dalmomenten meer klanten in zijn zaak. Daarnaast geniet hij ook nog eens van gratis mond-tot-mond reclame, omdat zijn klanten zelf reclame maken voor zijn bar via de berichten op Facebook en Twitter.

De klanten die vrienden en kennissen hebben opgeroepen via Facebook en Twitter om naar de bar toe te komen, ontvangen daarvoor een aantal spaarpunten. Deze zogenaamde loyalty punten kunnen vervolgens worden ingewisseld voor allerlei leuke Gadgets of Sales Promotion materiaal van de betreffende bar. Op deze manier worden de klanten aangespoord om vaker vrienden en kennissen op te roepen via Facebook en Twitter en dus reclame te maken voor de bar en dat bevordert uiteindelijk de loyaliteit en betrokkenheid van de klanten.

De App, die BarBoozter heet, kan geheel in een eigen gewenste huisstijl worden opgemaakt, zodat de applicatie dezelfde look-and-feel krijgt als de bar. De App komt ook onder de eigen naam van de bar in de App Store en op Google Play terecht. Er is zowel een iPhone als een Android versie beschikbaar.

Naast de module om zoveel mogelijk mensen op te roepen om naar een bar toe te komen, heeft de BarBoozter ook nog een aantal extra modules die de loyaliteit van de klanten zal doen verhogen. Zo zit er in de App een speciale quiz met multiple choice vragen die de horeca eigenaar zelf kan samenstellen. Er is ook een PhotoPlay module in de App aanwezig die klanten aanspoort om hun Hi-Score te delen met vrienden en kennissen op Facebook en Twitter. Daarnaast zit er nog een agenda in en natuurlijk een info pagina over de bar zelf. In de toekomst zal de App steeds verder worden uitgebreid met nieuwe modules die de horeca eigenaar zelf via het CMS kan activeren. Meer informatie over de mogelijkheden en voordelen van de BarBoozter is te vinden op www.barboozter.nl. Daar is ook de mogelijkheid om de eerste versie van de BarBoozter, die gemaakt is voor Café Speyk in Vlissingen, te downloaden.

BarBoozter is een product van Marketing Impression. Marketing Impression is het marketingadvies bureau dat bedrijven en organisaties helpt met het in de markt zetten van nieuwe producten en diensten. Marketing Impression is o.a. gespecialiseerd in Online Marketing en heeft zich de laatste tijd toegelegd op het ontwikkelen van applicaties voor de iPhone en Smartphone.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*