Stroomuitval? Wat te doen?

, ,

Hoe kunt u bij een stroomstoring nagaan of het probleem bij u ligt of bij uw energieleverancier? Mocht u niet in het bezit zijn van een smartphone, dan kunt u het nationale storingsnummer 0800-9009 voor gas en elektra bellen. Via dit nationale storingsnummer kunt u informeren of er een storing is. Mocht u wel in het bezit zijn van een smartphone, dan kunt u ook gebruik maken van de Enexis storings-app die afgelopen maandag is geïntroduceerd.


Nieuwe Enexis storings-app

Enexis heeft een app uitgebracht waarmee klanten kunnen nagaan of er een storing in het elektriciteits- of gasnet is, en wat hiervan de oorzaak is.
De netbeheerder hoopt met de storings-app, die zowel voor Apple- als Android-telefoons en -tablets beschikbaar is, beter te communiceren over storingen in haar netwerk. Eerder al paste het netwerkbedrijf de storingsinformatie op zijn website aan en voerde het een sms-dienst in.

Storingen worden binnen circa tien minuten na aanvang via de app vermeld. Datzelfde geldt voor het moment waarop de storing is verholpen, aldus Enexis.

De introductie van de app viel toevalligerwijs samen met de grote stroomstoring die de stad Groningen maandagmorgen trof.


Geen storing?

U heeft contact opgenomen met het nationale storingsnummer of u heeft in de Enexis storings-app gekeken en hieruit is gebleken dat er niets aan de hand is. Dit betekent hoogstwaarschijnlijk dat het een elektrische storing in uw woning betreft. Neem contact op met de elektricien in uw regio om een afspraak te maken om de storing op te lossen. Een elektricien heeft het juiste gereedschap om het probleem snel op te sporen en te verhelpen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*