Cross-border E-Commerce en Internationale Gratis Telefoonnummers
‘Tis the season to be jolly en door de winkelgekte die de feestdagen met zich meebrengen, is het hoog tijd dat online retail bedrijven over de hele wereld het maximale uit hun potentieel halen.
AMSTERDAM – NEDERLAND (21.12.12) Het kerstgevoel hangt in de lucht en één van de drukste shopping periodes van het jaar is aangebroken. TeleForwarding opent deuren voor online retail bedrijven met geavanceerde internationale servicenummers, waarmee zij niet alleen een eerlijke en betrouwbare internationale bedrijfsimago kunnen creëren, maar ook een uitzonderlijke klantenservice kunnen bieden.
Het bloeiende potentieel van online detailhandel groeit exponentieel. Volgens een onderzoek van Forrester Research Inc, is online winkelen in de Verenigde Staten toegenomen met 15% tot 59,5 miljard dollar tijdens de feestdagen van vorig jaar alleen. Bovendien zagen de Europese online retailers de gemiddelde omzet dagelijks toenemen met 150% tijdens dezelfde periode. Nu er meer en meer consumenten op zoek zijn naar makkelijke, tijd- en kostenbesparende winkel ervaringen, schieten online retail bedrijven omhoog in de wereldwijde markten. Echter, door de diverse en uitdagende markten, moeten e-commerce bedrijven, meer dan elk ander bedrijf in de wereld, zich onderscheiden van de concurrentie.
Service van topkwaliteit speelt een belangrijke rol in het opbouwen van zakelijk succes. Het kan een internationale organisatie in feite maken of breken. De Global Customer Service Barometer toont aan dat 61% van de consumenten vindt dat de huidige stagnerende economie goede klantenservice voor hen belangrijker dan ooit van tevoren heeft gemaakt.
Hans Lasonder, CEO van TeleForwarding voegt toe: “Vaak zijn bedrijven en hun klantenservice sterk gericht op het werven van nieuwe klanten in plaats van het tevreden stellen van hun huidige database, wat resulteert in een lage retentiepercentage. Het is daarom noodzakelijk om zowel potentiële als bestaande klantrelaties blijvend te stimuleren door uitzonderlijke service met “human touch” aan te bieden. TeleForwarding begrijpt deze noodzaak en reflecteert daarop met internationale gratis telefoonnummers. Deze nummers kunnen online retailers helpen om hun imago te verbeteren door de belangen van zowel nieuwe als bestaande klanten centraal te stellen in het bedrijf. Op deze manier is er groter kans dat klanten een aankoop doen, multi-buyers worden, of na verloop van tijd zelfs power-shoppers worden. “
Maar wat betekent dit precies? De eerste vraag die opkomt is waarom bedrijven een internationaal gratis nummer nou eigenlijk nodig hebben, met andere woorden: wanneer zullen klanten contact opnemen met uw winkel? Het antwoord is simpel: door duidelijke en beknopte informatie aan te bieden op uw website, zullen uw klanten alleen bellen wanneer zij extra vragen of hulp nodig hebben. Zij zullen dus alleen met een goede reden bellen.
Door het implementeren van internationale 0800 (ITFS) of 00800 (UIFN) gratis telefoonnummers, kunt u meteen inspelen op de behoeften van uw internationale klanten door hen een internationaal gratis nummer aan te bieden wanneer zo’n goede reden zich voordoet. Ook kunt u, door het duidelijk plaatsen van een gratis telefoonnummer op uw website, uw webshop positioneren als een betrouwbaar bedrijf die altijd klaar staat om eventuele vragen te beantwoorden. Doordat u uw klanten persoonlijk te woord kunt staan, benadrukt u bovendien de “human touch” van uw virtuele webwinkel. Zodoende vult u uw online services niet alleen aan met uitstekende klantenservice, maar wekt een internationaal gratis nummer ook vertrouwen op.
Vertrouwen kan worden gezien als een belangrijke troef in het creëren van een betrouwbaar imago en het ondersteunen van naamsbekendheid. Volgens een onderzoek van Accenture worden de kosten en de moeilijkheden van het bouwen van merkbekendheid in een vreemd land vaak gezien als belangrijke belemmeringen voor markttoegang in internationale e-commerce. Omdat voor internationale gratis servicenummers slechts een kleine investering nodig is, vormen ze de ideale hulpmiddel om deze barrières te overwinnen en zowel vertrouwen als internationale naamsbekendheid te creëren.
Een ander obstakel dat een internationaal gratis nummer overwint, is de afstand tussen uw bedrijf en uw internationale klanten. Omdat gratis telefoonnummers geen gebruik maken van een lokaal netnummer, kunnen klanten vanuit alle landen waar het nummer is geactiveerd uw bedrijf gemakkelijk bereiken. Als klanten een onbekend netnummer zien, om maar niet te spreken over een vreemd landnummer, kan dat leiden tot een barrière dat hen ervan weerhoudt om contact op te nemen met uw bedrijf.
Door klanten te allen tijde gratis klantenservice aan te bieden, tonen online webwinkels betrokkenheid en creëren zij klantnabijheid, wat fundamenteel is voor alle internationale online winkels. Het verstrekken van betrouwbare service zal bijdragen aan de groei van een online retail bedrijf, doordat deze zich zal vormen tot een vastberaden en vertrouwd merk met een sterke toewijding aan klantenservice van topkwaliteit – een solide basis voor groei en nieuwe investeringen.
De “human touch” in klantenservice blijft, ondanks de vele ontwikkelingen in de virtuele wereld, een fundamenteel onderdeel voor elk zakelijk succes. Door klantnabijheid, klanttevredenheid en kwaliteit centraal te stellen, zien uw klanten direct dat uw bedrijf een professionele webwinkel is, waar zij graag herhaaldelijk online aankopen zullen doen.
Voor meer informatie over de voordelen van de internationale gratis telefoonnummers van TeleForwarding kunt u contact met ons opnemen of neemt u een kijkje op onze website www.teleforwarding.nl
Media Contact:
Anniek van Engelenburg
Mail: vanengelenburg@teleforwarding.com
Phone: 00800 00123456
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!