Het reilen en zeilen van een “web”shop

, , ,

In de e-commerce wereld waar de medewerkers van Robin-Design zich continu in bevinden zijn er veel artikelen te vinden over het bouwen van webshops. Het bouwen van een webshop is een hele intensieve strijd vol met nulletjes en ééntjes.

Je maakt een ontwerp, kiest het systeem dat aan jouw wensen voldoet en begint vol enthousiasme te bouwen. Nadat je veelvuldig elke haak en komma goed hebt getypt kan de shop gevuld worden met al die leuke spullen die je gaat verkopen. Hierna kan de shop live en begint het echte werk pas….

Vaak vergelijken wij een webshop met een fysieke winkel: het winkelpand is je webshop, Google zoekresultaten zijn de reclameborden aan de gevel, de menustructuur is je schappenplan, Analytics is het winkelbelletje dat vrolijk gaat als er een klant binnenkomt en de transporteur is je bezorgdienst. Maar dat betekent ook dat een webshop runnen, net als een winkel, een dagtaak is. De reclameborden moeten worden schoongemaakt, je schappenplan moet af en toe gemoderniseerd worden en je pand kan soms wel een likje verf gebruiken. Ook zul je altijd bereikbaar moeten zijn, bijvoorbeeld via mail, telefoon of live chat. Anders zou je webshop overkomen als een winkel zonder personeel: stil, onpersoonlijk en kaal.

De aanhalingstekens in de titel van dit artikel zetten dan ook het woord “web” tussen aanhalingstekens, dit omdat wij geloven dat een webshop meer is dan een website met koopfunctie. Het neigt meer en meer naar een echte winkel, zij het op een digitaal platform dat internet heet. Zo kan de consument thuis lekker op de bank al z’n spullen kopen en dat is wel zo lekker met dit winterweer, vinden jullie niet?

1 antwoord

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*