hybris komt met eerste commerce-oplossing specifiek voor telecomproviders
- Uitbreidingen voor hybris Commerce Suite helpen telco’s bij het verkopen van telefoons, abonnementen en extra diensten, zowel online als in de winkel
- B2B- en B2C-functionaliteit
- Snelle time-to-market en lage total cost of ownership
Amsterdam, 17 december 2012 – hybris, leverancier van multichannel commercesoftware, komt met de enige commerce-oplossing in de industrie die specifiek is ontworpen voor telco’s. Telecomproviders kunnen hiermee makkelijker toestellen, abonnementen en extra diensten verkopen, zowel online als in de winkel. De nieuwe hybris Telco Accelerator wordt geleverd samen met hybris Commerce Suite en helpt providers om snel complete commerce-oplossingen te lanceren die al binnen drie of vier maanden de omzet per gebruiker kunnen verhogen.
“De telecommarkt is behoorlijk concurrerend en providers zijn voortdurend op zoek naar nieuwe mogelijkheden om de omzet te vergroten. Daar komt bij dat vooral in Nederland heel veel flexibiliteit wordt verwacht van telco’s”, zegt Berend Bouwmeester, Regional Manager Benelux hybris. “De business wordt gedreven door de behoeften van klanten, niet door de aanbieders. Die klanten zijn op zoek naar de nieuwste toestellen in combinatie met een abonnement, maar ook gebundeld met services, accessoires, etc. Zo ontstaan ook nieuwe businessmodellen, denk aan het leasen van toestellen. Met de hybris Telco Accelerator kunnen telecomproviders nu aanzienlijk sneller en makkelijker complete en flexibele commerce-oplossingen uitrollen, die specifiek gericht zijn op het bieden van een rijke online winkelbeleving aan klanten, ongeacht het device dat ze daarbij gebruiken.”
Andere commerceplatforms vereisen vaak uitgebreide en kostbare aanpassingen om hun op retail gerichte applicaties geschikt te maken voor de telecomindustrie. De hybris Telco Accelerator echter, beschikt over een volledig aanpasbare webwinkel die klaar is voor productie, evenals specifieke functionaliteit voor deze sector. Dit resulteert in een aanzienlijk snellere time-to-market en een veel lagere total cost of ownership.
Met de telco-specifieke uitbreidingen voor de hybris Commerce Suite kunnen aanbieders toestellen, abonnementen en clouddiensten aanbieden via verschillende kostenmodellen. Met geavanceerde bundelopties kunnen telco’s makkelijk hun eigen productbundels samenstellen, inclusief automatische kortingen. Maar klanten kunnen ook hun eigen productbundels kiezen, via een eenvoudig, gericht verkoopproces. Ook het aanbieden van compatibele accessoires is makkelijk, dankzij hybris’ geavanceerde content managementsysteem voor producten.
De hybris Telco Accelerator biedt telecomproviders de volgende voordelen:
- Een hogere conversie en de mogelijkheid om een prijs-segementatiestrategie te hanteren. Dankzij een gepersonaliseerde klantbeleving krijgen bezoekers automatisch relevante aanbiedingen te zien voor toestellen en abonnementen. Dit is een strategie die steeds belangrijker wordt, nu de business verschuift van het winnen van nieuwe klanten naar het behouden van bestaande klanten.
- Nieuwe zakelijke kansen – zelfs in verzadigde markten – met behulp van de ingebouwde multi-site, multi-language en multi-brand mogelijkheden.
- Benaderen van zakelijke klanten via rijke B2B-functionaliteit – inclusief ondersteuning voor self-service accountbeheer, inkoopprocessen, organisatorische hiërarchieën, werknemersplannen, volume-inkoop en uitgebreide rapportages.
- Een echte multichannel beleving voor klanten: altijd hetzelfde overzicht van producten en abonnementen, ongeacht het gebruikte device. Tevens een naadloze klantbeleving, inclusief online kopen / ophalen in de winkel en de beschikbaarheid van grote aantallen kleinere producten in de winkel (zogenaamde ‘long tail’ producten).
- Beheer van alle productinformatie en relaties via hybris’ veelgeprezen master data management (MDM). Dit is een belangrijke voorwaarde voor een naadloze cross-channel consumentenbeleving.
Kijk voor meer informatie op www.hybris.com/telco.
Over hybris
hybris helpt organisaties wereldwijd bij het verhogen van de verkoop van goederen, diensten en digitale content via ieder touchpoint, kanaal en apparaat. hybris biedt OmniCommerce: hoogwaardige master datamanagement- en geïntegreerde commerce-processen die organisaties in één oplossing inzicht geven in hun klanten, producten en orders en daarnaast klanten inzicht biedt in de organisatie. hybris’ omni-channel software is ontwikkeld op één platform, gebaseerd op open standaarden en geschikt ter ondersteuning van onbegrensde innovatieprocessen en het realiseren van een efficiënte TCO. Daarnaast is het platform schaalbaar en breed inzetbaar, waardoor organisaties in de toekomst geen ander commerce-platform meer nodig hebben. De twee grootste onderzoeks- en analistenbureaus benoemen hybris als ‘leider’ en positioneren het commerce-platform in de top drie in de markt.
De software is verkrijgbaar on-premise, on-demand en als managed service en biedt organisaties van elke omvang maximale flexibiliteit. Ruim 400 organisaties wereldwijd kozen voor hybris, waaronder B2B- en consumentenmerken, zoals V&D, Beter Bed, Intergamma, Nespresso, Rexel, Nikon, Thomson-Reuters, P&G, Toys´R´Us, Levi’s en Lufthansa. hybris heeft wereldwijd vestigingen in 15 landen wereldwijd. hybris is the future of commerce. Kijk voor meer informatie op: www.hybris.com.