Bedrijfsuitjes en de economische situatie
We lezen het dagelijks in de kranten; het gaat tegenwoordig economisch gezien wat minder in Nederland. Iedereen moet de uitgaven in de gaten houden en heeft maandelijks wat minder te besteden.
Deze economische ontwikkeling vertaalt zich door in de manier waarop bedrijven invulling willen geven aan een bedrijfsuitje. Een aantal jaar geleden organiseerden bedrijven een volledig op maat gemaakt uitje; met ieder uitje stond een speciaal thema centraal en alle activiteiten waren afgestemd op dit thema.
Tegenwoordig zijn bedrijven veel meer op zoek naar meer standaardproducten. Hoewel bedrijven nog steeds wel het belang in zien van een bedrijfsuitje, zijn de beschikbare budgeten tegenwoordig veel beperkter. Hierdoor worden bedrijfsuitjes veel meer gestandaardiseerd, waardoor er bijvoorbeeld geen sprake meer is van een uniek thema.
Het feit dat de budgeten onder druk staan, vertaalt zich ook door in de gekozen locaties. Gingen bedrijven voorheen jaarlijks Survivalen in de Ardennen, zoeken bedrijven het tegenwoordig dichter bij huis. Hierdoor schakelen bedrijven ook steeds vaker lokale ondernemers in voor het organiseren van een bedrijfsuitje, waardoor de grotere bedrijven het steeds lastiger krijgen.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!