Advocaten lanceren website om misverstanden schadevergoeding na verkeersongeluk weg te nemen

, ,

Veel slachtoffers van een verkeersongeluk weten niet dat ze recht hebben op een schadevergoeding. De slachtoffers die dagelijks in het verkeer vallen laten daardoor duizenden euro’s liggen, aldus letselschade advocaten Stefan Baggerman en André Ruesink. Iets waar het tweetal graag verandering in brengt, dus lanceren ze samen de website Letselschade Verkeer. Op de website kunnen slachtoffers via de Letselschadescan snel advies inwinnen over hun situatie en ook de kennisbank induiken om uitgebreider geïnformeerd te worden over hoe je na een ongeluk een schadevergoeding realiseert.

Het verkrijgen van een schadevergoeding na een verkeersongeluk is omgeven met heel wat misverstanden, dat merkten letselschade advocaten Stefan Baggerman en André Ruesink de afgelopen twintig jaar als advocaat. Zo zijn heel veel slachtoffers overtuigd dat zij geen aanspraak maken op een schadevergoeding omdat ze bijvoorbeeld denken dat hun letsel “te klein is” of veronderstellen ze dat juridische bijstand van een advocaat ten koste gaat van de schadevergoeding die zij zullen ontvangen. Maar dat zijn allemaal misconcepties. Ook klein letsel zoals een gebroken arm kan in een schadevergoeding resulteren en als je een schadeclaim krijgt toegewezen dan kost je juridische bijstand jou niets omdat de advocaat dan door de tegenpartij wordt betaald. Om zulke hardnekkige misverstanden uit de wereld te helpen en daarmee slachtoffers van een ongeluk te helpen, lanceerden Baggerman en Ruesink de website Letselschade Verkeer.

“We vinden dat we slachtoffers zo goed mogelijk bij moeten staan”, zeggen de twee advocaten. Daarom kunnen verkeersslachtoffers op de website niet alleen contact opnemen met het duo voor juridische bijstand, maar ook snel advies inwinnen door een test te doen en zijn meerdere uitgebreide artikelen beschikbaar over letselschade.

André Ruesink en Stefan Baggerman hebben, voordat ze samen een advocatenbureau begonnen, allebei bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt. Deze ervaring met beide kanten van een schadezaak is een toegevoegde waarde en zorgt ervoor dat ze slachtoffers goed kunnen bijstaan. André Reusink vertelt dat hij ziet dat slachtoffers zich vaak in een zwakkere juridische positie bevinden, omdat de aansprakelijke partij (de verzekeringsmaatschappij van de veroorzaker van het ongeluk) vaak meer kennis, ervaring en middelen heeft dan het slachtoffer. “Het is voor mij een uitdaging om vanuit een vertrouwensband met de cliënt daar tegenwicht aan te bieden en door middel van een optimaal resultaat weer balans in het leven van het slachtoffer te brengen.”

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*