SMS voor de sportwereld
U kent het wel als sportschool of sportclub. De training is afgelast door omstandigheden en u wilt de juiste mensen hiervan op de hoogte brengen. Hoe bereikt u nu iedereen voordat ze al op de stoep staan? SMS kan hiervoor de oplossing bieden en heeft tevens nog vele andere toepassingen om sporten voor mensen prettiger te maken. Op deze manier bespaart SMS tijd en draagt het bij aan een sportieve samenleving.
Sportscholen en sportclubs
Door veel sportscholen en clubs wordt de SMS ingezet als communicatiemiddel. De SMS helpt hen bij het op de hoogte brengen van trainingen die niet doorgaan tot aan het sturen van een overzicht van de mogelijke trainingen waar de klanten zich voor in kunnen schrijven. SMS draagt op deze manier bij aan een sportieve samenleving waarin mensen met plezier gaan sporten.
Notificatie
Als club heeft u uiteraard geen zin om iedereen apart een SMS te sturen wanneer een training niet door kan gaan. Dit neemt veel tijd in beslag en een aantal leden zullen naar waarschijnlijkheid al op de training gearriveerd zijn tegen de tijd dat de SMS is afgeleverd. Via een SMS-leverancier hoeft u maar eenmalig de SMS op te stellen en daarna alleen nog de juiste nummers in te voeren waar u ze heen wilt sturen. Deze toepassing zorgt ervoor dat de leden snel en effectief bereikt kunnen worden en hun tijd niet verloren gaat.
Marketingdoeleinden
Daarnaast kan SMS worden ingezet voor marketing en promotieacties. Sportscholen en clubs kunnen aanbiedingen en promoties in een SMS versturen, naar zowel hun bestaande klanten, als potentiële klanten. Verder kunnen zij hun klanten benaderen om hun abonnement te verlengen. Een andere optie is e-mail, maar deze worden vaak niet geopend door de vele e-mails die klanten op een dag krijgen of belanden tussen de spam. SMS daarentegen heeft een open rate van 98% en 90% van de SMS-berichten wordt zelfs binnen 3 minuten al gelezen.
Inschrijven voor trainingen per SMS
De mogelijkheden met SMS zijn oneindig. Zo wordt deze tegenwoordig ook gebruikt door sportscholen klanten te notificeren over te volgen trainingen. De sportschool zendt een SMS uit naar haar klanten met daarin bijvoorbeeld; “SMS JA om je in te schrijven voor de boks training aanstaande woensdag”. De Sportschool krijgt vervolgens een SMS binnen van de klanten die zich willen aanmelden middels een Virtual Mobile Number en om te bevestigen dat iemand is ingeschreven kan een afspraakbevestiging per SMS worden ingezet. Deze toepassing zorgt ervoor dat mensen zichzelf gemakkelijk kunnen inschrijven, waardoor de drempel om te gaan sporten lager wordt. Een andere mogelijkheid is om de dag voor een training een herinnering te sturen dat de training de volgende dag plaatsvindt, waarmee no-show kan worden voorkomen.
Authenticatie per SMS
Verder kan de SMS worden gebruikt voor authenticatie. Als sportschool of sportclub wilt u zich op het internet profileren met een goede site waarop uw klanten zich kunnen aanmelden om het laatste nieuws te lezen, op de hoogte te blijven van uitslagen of om zichzelf in te schrijven voor specifieke trainingen. Om te zorgen dat een accountregistratie en het inloggen veilig gebeurt, wordt er een SMS naar uw klanten gestuurd wanneer zij zichzelf willen registreren of in willen loggen. Het SMS bericht omvat een code die toegang biedt tot de beveiligde omgeving van het bedrijf en hiermee wordt bevestigd of de gebruiker daadwerkelijk is wie hij of zij beweert te zijn. Dit verbetert de beveiliging van bedrijfsnetwerken.
Zoals u heeft kunnen lezen is de SMS op veel verschillende manieren in te zetten voor uw sportschool of sportclub. Heeft uw bedrijf ook profijt bij het versturen van SMS, of zou u graag meer informatie omtrent deze service ontvangen, wacht dan niet langer en neem vandaag nog contact op met Spryng via (020) 770 3005 of info@spryng.nl. Naast dat wij gespecialiseerd zijn in SMS-diensten, hebben wij een professioneel team dat u graag te woord staat.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!