Hypsos feliciteert Heineken met de Gouden Pauw voor Heineken Tap Challenge

De Benelux POP Awards 2010 van retailorganistie POPAI werden gisteren, 16 november uitgedeeld: de Heinekens Tap Challenge ging er met de Gouden Pauw voor het beste instore materiaal van 2010 vandoor. Een geweldige felicitatie waard voor Heineken, en voor Hypsos die samen met Heineken de tap challenge heeft bedacht, ontworpen, ontwikkeld  en gerealiseerd. Het display won ook de categorie Digitale Instore Media.

Liefhebbers van een vers getapt biertje kunnen met behulp van Heineken Tap Challenge digitaal ervaren hoe je snel en gemakkelijk een heerlijk pilsje tapt. Via de Heineken Tap Challenge maken klanten in de supermarkt kennis met de belangrijkste spelregels van het tappen zonder dat er echt bier aan te pas komt. Vervolgens kunnen ze thuis zelf een perfect pilsje tappen op hun eigen Heineken Tapvat of BeerTender. De Tap Challenge, die een belangrijke rol speelt in het stimuleren van de verkoop van de BeerTender en Tapvat, biedt de supermarktondernemer een interessante trekker voor zijn klanten.

Ontwikkeling van het Tap Challenge Display
’s Werelds eerste virtuele tapdisplay is ontwikkeld op basis van een innovatieve, multisensorische bewegingstechnologie. Door een interactief glas in een bepaalde stand onder de tap te houden en de taphendel over te halen, zien deelnemers in het scherm of en hoe zij een perfect biertje kunnen tappen. Het bierglas is namelijk uitgerust met sensoren waarmee de beweging van het glas wordt nagebootst. De virtuele tappers wanen zich bij het winkelen op een feestje. Want uit speakers naast de Heineken Tap Challenge klinken partygeluiden en bij het inschenken horen deelnemers aan de challenge daadwerkelijk het geluid van het tappen van bier. Op het beeldscherm is tegelijkertijd te zien hoe het glas volstroomt en hoe de verhouding is tussen het schuim en het bier. In een korte animatie worden de tapregels uitgelegd en doorloopt de deelnemer een aantal stappen om een perfect glas bier te tappen. Als het biertje nog niet helemaal perfect is, krijgen tappers tips om het volgende glas nóg beter te tappen. Zodat ze thuis nóg meer kunnen genieten van een zelf getapt pilsje en ze aan hun vrienden kunnen tonen dat ze de kunst van het tappen tot in de vingertoppen beheersen.

Over Hypsos
Hypsos, gespecialiseerd in het bedenken, ontwikkelen en realiseren van retailcommunicatie, is onderdeel van de Hypsos Group, een veelzijdige groep bedrijven gespecialiseerd in 3D-communicatie. De ontwikkeling van deze virtuele biertap, de brandstore Heineken the City in Amsterdam en de Blockbuster Experience in Liberty Park zijn slechts een paar (retail) voorbeelden van de creativiteit, technische know-how en vakmanschap van Hypsos.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*