Webbureau Remotion ontwikkeld serious game voor contact center

, ,

PERSBERICHT

Webbureau Remotion ontwikkeld serious game voor contact center

Customer care specialist SNT zet de volgende stap op opleidingsgebied. Voor SNT ontwikkelde Remotion in samenwerking met OSP opleidingen een “serious game” tool. Deze innovatieve game simuleert “een dag in het contact center” en wordt als training en toetsinstrument ingezet. De webbased tool is uniek op opleidingsgebied binnen contact centers. SNT investeert in haar medewerkers en maakt met deze game leren nog leuker en effectiever!

Speciaal voor haar middelmanagement heeft SNT Excellent@Management, een MBO4+ opleiding, ontwikkeld. Omdat het “real time” managen van verkeer en inzet van medewerkers niet goed klassikaal getraind kan worden, heeft SNT in samenwerking met OSP opleidingen en de Remotion Groep een game ontwikkeld om deze specifieke vaardigheden te trainen en toetsen. In de simulatie van “een dag in het contact center” worden allerlei dagelijkse gebeurtenissen in het contact center nagebootst. Met deze webbased module heeft SNT een innovatieve stap op opleidingsgebied gezet en de drie Zoetermeerse bedrijven zijn hier met recht trots op.

Karen Luijckx, manager Training bij SNT: “Ik ben ontzettend trots dat wij deze mijlpaal bereikt hebben. Waar andere opleidingscentra en contact centers over praten of schrijven hebben wij daadwerkelijk ontwikkeld.” De game wordt al direct ingezet als examen maar krijgt vooral een belangrijke rol in het trainen op verschillende gebeurtenissen. “In de simulatie krijg je alle facetten van het dagmanagement aangeboden zoals pieken en dalen in het call-aanbod door diverse oorzaken, ziekmeldingen van medewerkers en andere uiteenlopende events, waarbij de cursist het team moet monitoren en sturen zodat de dagresultaten behaald worden. Ook overdracht en verslaglegging maken onderdeel uit van de game. Uiteraard worden de resultaten gerapporteerd en ontvangen de deelnemers feedback over de keuzes die ze gemaakt hebben.”

“Door verschillende scenario’s te ontwikkelen, kunnen we onze medewerkers ook situaties laten ervaren die in de praktijk weinig voorkomen, maar wel hoge eisen stellen aan de vaardigheden van onze teammanagers, zoals bijvoorbeeld calamiteiten. Daarmee kunnen we in de toekomst de kwaliteit van onze dienstverlening nog beter garanderen.”, aldus Patrick Hubers, manager COPC bij SNT.

Over SNT De aanbieder van contact center services in Nederland met 25 jaar ervaring. SNT werkt in Nederland en België voor klanten in diverse sectoren zoals verzekeringsmaatschappijen, banken, diverse A-consumentenmerken, IT-bedrijven, nutsbedrijven en internet service providers. Daarnaast wordt SNT regelmatig ingeschakeld bij overheidscampagnes, televisie of goede doelenacties en gemeentelijke projecten. Op basis van een multi-channel aanpak via onder meer telefoon, internet, SMS en chat werkt SNT resultaatgericht om de wensen van haar klanten te kunnen realiseren op het gebied van bijvoorbeeld klanttevredenheid, kostenbeheersing en verkoop.

Remotion, opgericht in 2000, ontwikkelt online toepassingen voor bedrijven en instellingen. Met strategie, creativiteit, techniek en marketing onder één dak levert zij websites, intra- en extranetten, mobiele websites en mobiele applicaties aan zakelijk Nederland. Remotion werkt onder andere voor: Stichting Kinderpostzegels, KPN, Gaastra, Panteia Groep, Omniversum en Carrier Airconditioning.

——————————————————————————-

(Noot voor redactie)
Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met:
Marc Pieplenbosch
Marketing Manager
marc.pieplenbosch@remotion.nl
www.remotion.nl
079 3633500

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*