Kerstpakket ook in 2010 populair
Naar aanleiding van een gesprek met de eigenaar van kerstpakkettenplaza.nl blijkt dat ook in 2010 het geven van een kerstpakket populair blijft. Het blijft elk jaar het weer opnieuw afwachten voor de werknemers of zij wel een kerstpakket ontvangen. En als ze er een ontvangen is het natuurlijk weer een verrassing wat de werkgever dit jaar in petto heeft. Zijn het weer de blikjes ragout of toastjes?
Naast traditionele kerstpakketten is er ook een opkomst te bemerken van eigen-keuze kerstpakketten, zoals de ‘Collection Unique’, waarbij werknemers zelf een cadeau voor een bepaald aantal punten/complimenten kan uitkiezen. Zo is het moeilijke kiezen van de werkgever verleden tijd en kunnen werknemers zelf een passend kerstgeschenk uitkiezen. Nadeel is dan natuurlijk wel dat de verassing uitblijft. Ook duurzame kerstpakketten met een Fair Trade inhoud of ‘Together We Care’ producten zijn heel populair.
Maar ondanks wat negatieve klachten omtrent kerstpakketten is verreweg het merendeel van de werknemers blij met het ontvangen van een kerstpakket. Het krijgen van een kerstpakket is toch een traditie in Nederland die men graag in ere houdt. Het is toch een blijk van waardering voor het werk van afgelopen jaar. Tevens is het een geschenk, een cadeau van de werkgever, die niet verplicht is een kerstgeschenk te geven, dus een gul gebaar.
Maar de inhoud van het kerstpakket blijft natuurlijk wel zeer belangrijk. Een handige keukengereedschap zoals een blender of grill is natuurlijk altijd handig, maar wat betreft het eetbare deel vallen de meningen nogal wat uiteen. Toch zitten daar professionele bedrijven achter die de keuze daarvan bepalen. Het aantal professionele leverancier wordt ook nog eens steeds groter waardoor het aantal verschillende kerstpakketten toeneemt. Vooral op het internet stijgt het aantal aanbieders enorm.
Een webshop beginnen is zeer eenvoudig, maar bij het aanbieden van kerstpakketten komt echter heel wat meer kijken. Alles moet in de puntjes verzorgd zijn en de aanbieder moet een aantrekkelijk aanbod hebben tegen scherpe prijzen. Tevens is de kerstpakkettenbranche een zeer concurrerende markt, waarbij een aantal grote spelers het slagveld domineren. Deze aanbieders hebben een ruime ervaring in het aanbieden van kerstpakketten via de online verkoop. Daarvoor is een logistiek staaltje vakmanschap nodig. Het aanleggen van voorraden is misschien wel een van de belangrijkste, maar ook moeilijkste zaken, waar een aanbieder rekening mee moet houden. Te grote voorraden kunnen leiden tot een hoge kostenpost, het wordt helemaal een probleem als een groot aantal kerstpakketten niet verkocht wordt. Ook zitten er vaak bederfelijke waar in het kerstpakket waar men rekening mee moet houden. Dus het is verstandig bij het uitkiezen van een kerstpakket om dat bij een grote leverancier met jarenlange ervaring te doen zoals de webaanbieder Kerstpakkettenplaza.nl. Dan weet u zeker dat u een vers en smaakvol kerstpakket krijgt en dat op het gewenste tijdstip, op de juiste locatie wordt afgeleverd.