Werknemers vaak trots op relatiegeschenk

In het algemeen zijn werknemers trots op een relatiegeschenk dat hun werkgever weg geeft. Zelfs op het moment dat zij dit zelf niet in ontvangst nemen. Een relatiegeschenk geeft voor de werknemers aan dat hun bedrijf ertoe doet. In het geval van meer relatiegeschenken neemt die trots vaak toe. Vooral voor midden- en kleinbedrijf en in de nonprofit gaat deze regel vaak op. Bij grotere ondernemingen bestaat vaak al het gevoel dat men van een belangrijk bedrijf onderdeel uitmaakt. Op het moment dat werknemers het relatiegeschenk wel zelf in ontvangst nemen, neemt deze trots in eerste instantie toe, maar verminderd de waarde op langere termijn.

De eerste met een relatiegeschenk, de beste
De trots om relatiegeschenken heeft ook een andere kant. Wanneer een concurrent een relatiegeschenk weggeeft ontstaat de vraag vaak waarom de organisatie niet hetzelfde doet. Dit heeft vaak tot effect dat de organisatie alsnog kiest voor een relatiegeschenk. Hierdoor is te zien dat vaak in bepaalde sectoren relatiegeschenken populair zijn en in anderen juist niet. In de sectoren waar weinig gebruik wordt gemaakt van relatiegeschenken loont het om de eerste te zijn met een relatiegeschenk. Dit relatiegeschenk heeft over het algemeen meer effect doordat de organisatie zelfs na het volgen van anderen de organisatie blijft die ermee begon.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*