Krimp in de catering branche

Bedrijven in de catering branche hebben het afgelopen jaar met een handelsgroei van minder dan een procent, een bekrompen jaar gehad. In de eerste helft van 2011 was de omzet gunstig, maar in de tweede helft van 2012 ging de omzet in de catering branche sterk achteruit. Consumenten gaven in de kantines steeds minder uit, want hun vertrouwen was afgenomen. Geschat wordt dat het in 2012 er niet anders op zal worden en dat de omzet zelfs met een procent zal dalen.

In goede tijden, wanneer consumenten vol zelfvertrouwen zitten, gaat het dan ook heel goed in de catering branche, in het bijzonder kantines en cateraars. Zodra het niet zo goed gaat en het vertrouwen van de consument neemt af, neemt men vaak zijn of haar eigen eten mee van huis. Consumenten hebben dan in de mindere periodes minder uit te besteden aan broodjes en andere maaltijden aan het werk.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*