CT-Groep renoveert complete bekabelingsnetwerk aan boord van kraanschepen van Heerema Marine…

In opdracht van Heerema Marine Contractors renoveert de CT-groep het complete bekabelingsnetwerk aan boord van het Deepwater Construction Vessel (DCV) Balder.
In totaal wordt meer dan 40 kilometer gecertificeerd Cat 6A netwerk en ruim 3 kilometer gearmeerde 24-voudige singlemode glasvezelkabel aangelegd. Ook 17 patchkasten inclusief fundering en 2 nieuwwe MER-ruimtes en 10 nieuwe SER-ruimtes zijn onderdeel van de opdracht. Het totale project beslaat 16.500 manuren en wordt met een doorlooptijd van 8 weken gerealiseerd.

In het kader van standaardisering van de aan boord van de kraanschepen aanwezige netwerken tot IP gebaseerde spraak- en datacommunicatie heeft Heerema Marine Contractors besloten tot een grootscheepse renovatie van de netwerkbekabeling. Het nieuwe netwerk moet voldoen aan de nieuwste standaard Cat.6A LSOH (low smoke zero halogen) en het Lloyds Register keurmerk. De opdracht voor deze renovatie is gegund aan de CT-groep, specialist in telematica.

Renovatie kabelnetwerk DCV Balder
Het deepwater construction vessel Balder is een kraanschip uit de vloot van Heerema Marine Contractors en heeft een platform van 154 x 105,5 meter met twee kranen met een hijscapaciteit van resp. 3.000 en 4.000 ton. Voor spraak- en datacommunicatie en camerabewaking is gekozen voor IP-gebaseerde oplossingen met nieuwe Cat.7 S/Ftp netwerkkabel en een nieuwe backbone infrastructuur met glasvezel.

CT-Groep specialist in netwerkbekabeling
CT-Groep is gespecialiseerd in ontwerp, aanleg en renovatie van multimedia infrastructuren. Voor het gecertificeerde Cat 6A LSOH netwerk is gebruik gemaakt van Cat.7 bekabling met Cat 6A connectoren. Voor de uitvoering van dit project wordt gewerkt in 2 shifts van 12 uur, een dagshift van 06:00 tot 18:00 uur en een nachtshift van 18:00 tot 06:00 uur. Met het totale project zijn 16.500 manuren gemoeid. Voorafgaand aan deze opdracht voerde CT-Groep een eerder project uit voor Heereme Marine Contractors aan boord van het DCV Thialf, bestaande uit een glasvezel backbone voor het entertainment systeem en bekabeling voor een nieuw wireless systeem.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*