Bedrijven maken zich klaar voor de toekomst
Son, 14 juni 2012 – Uit onderzoek van een internationale advies- en dienstverlener blijkt dat bedrijven in 2012 voor een grote uitdaging staan: hun bedrijf klaarmaken voor de toekomst. Een meerderheid van de ondervraagde bedrijven ziet het vastleggen en beter toegankelijk maken van bedrijfsinformatie, als een hoofddoelstelling voor 2012. Door het borgen en ter beschikking stellen van bedrijfskennis verwachten bedrijven een stapje dichterbij een zekere toekomst te komen.
Eén van de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek is de wens van bedrijven om bedrijfsgegevens en know-how veilig te stellen. Steeds meer bedrijven zijn zich bewust van de rol die bedrijfsinformatie speelt. De concurrentiedruk is groot en dwingt bedrijven om kennis vlot ter beschikking te stellen aan medewerkers, zodat inwerktrajecten verkorten, offerte- en orderdoorlooptijden verkorten en de kwaliteit van offertes en orders verbetert.
Om echt te profiteren van concurrentievoordelen, is niet alleen het borgen van kennis belangrijk. Ook het toegankelijk maken van bedrijfsgegevens wordt van steeds groter belang. Bedrijven erkennen dat hier een duidelijke behoefte aan bestaat om zo zoektochten naar bedrijfsgegevens te voorkomen.
Sofon, leverancier van Guided Selling Software, voorzag deze behoefte jaren geleden al. Otto van der Tang, Managing Director Sofon: “Wij hebben software ontwikkeld die bedrijven ondersteunt bij het vastleggen en toegankelijk maken van bedrijfsinformatie. In zogenaamde modellen wordt de relevante bedrijfskennis opgeslagen. Verkopers krijgen deze kennis ter beschikking middels een vraag-antwoordmethode. Met deze methode krijgt de verkoper nét zo veel kennis als hij nodig heeft voor zijn werk. Niet meer, maar zeker niet minder.”
Een andere uitkomst van het onderzoek is de wens van bedrijven om niet afhankelijk te worden van een softwareleverancier. Van der Tang: “Dit is exact waar Sofon voor staat. De klant ontvangt tijdens de implementatiefase precies zoveel steun als daadwerkelijk nodig is. Het is ons doel om ervoor te zorgen dat bedrijven ook na de implementatie van onze standaard software zelfstandig kunnen werken. Zonder dat achteraf verdere ondersteuning nodig is. Dit is mogelijk doordat het onderhoud van Sofon eenvoudig is. Het wijzigen van allerlei informatie – van productinformatie tot prijzen – kan zo plaatsvinden door business users zelf. Hierbij is geen hulp van Sofon benodigd, zelfs niet van IT.”
Door zelfstandigheid te creëren onder klanten, hoeven bedrijven niet langer vele malen meer uit te geven aan consultancy, dan aan de software zelf. Dergelijke besparingen dragen ook weer bij aan een zekerdere toekomst.
Over Sofon
Sofon is leverancier van verkoopondersteunende software onder de naam Sofon Guided Selling. Met Sofon worden offertes, contracten, orders en andere verkoopdocumenten eenvoudig, snel en foutvrij samengesteld. Sofon Guided Selling ondersteunt onder meer calculatie, configuratie, visualisatie en documentgeneratie in iedere wenselijke taal. Zo gaan verkoopkosten omlaag, nemen levertijden af, nemen scoringskansen toe en verbetert de samenwerking tussen klanten, dealers, verkoop, engineering en productie. Sofon-gebruikers zijn middelgrote en grote, internationaal georiënteerde bedrijven die klantspecifieke producten of diensten leveren, zoals Philips Healthcare, Ricoh, Tyco Valves & Controls en Aebi Schmidt. Sofon heeft vestigingen in de Benelux, Duitsland, Groot-Brittannië en de USA en ondersteunt klanten in meer dan 50 landen. Voor meer informatie over Sofon: www.sofonguidedselling.com
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!