McAfee en Intel komen met nieuwe aanpak voor consumentenbeveiliging
- Bèta van nieuwe McAfee Digital Life Protection service beschikbaar voor partners
- Belangrijke data en privéinformatie altijd beschermd, op ieder apparaat en in de cloud
Schiphol-Rijk (NL) en Kontich (BE), 7 januari 2013 – McAfee en Intel hebben tijdens de Consumer Electronics Show (CES) 2013 in Las Vegas een nieuwe aanpak aangekondigd voor de beveiliging van het complete digitale leven van consumenten. Met deze nieuwe aanpak spelen beide bedrijven in op de brede adoptie en het gebruik van persoonlijke apparaten. De beide bedrijven komen met een oplossing voor het beschermen van consumentenapparaten, het beveiligen van persoonlijke data en het veiligstellen van online identiteitsgegevens. Hierbij gaat het om een uitgebreid dienstenpakket dat voorziet in de veranderende behoeften van consumenten op het gebied van een digitale lifestyle, overal en met ieder apparaat. De eerste van deze gepersonaliseerde beveiligingsoplossingen is nu in bèta beschikbaar voor partners. Een consumentenversie van het product komt medio 2013 beschikbaar.
De ongekende groei van apparaten met een internetverbinding en de beschikbaarheid van online content en diensten zorgen ervoor dat een steeds groter deel van het leven van consumenten zich online afspeelt. Consumenten die online winkelen, bankieren en informatie uitwisselen hebben een ongekende hoeveelheid aan persoonlijke en financiële informatie die bedreigd wordt door steeds geavanceerdere aanvallen en pogingen tot oplichting. Vanwege deze nieuwe gebruiksmodellen en de daaruit resulterende verspreiding van persoonlijke informatie, is er een uitgebreidere aanpak nodig om consumenten te beschermen.
Een nieuwe benadering voor een nieuw gebruiksmodel
“Naarmate consumenten hun leven steeds meer online leven en vaak twee, drie of meer apparaten gebruiken, ontwikkelen zich ook de behoeften van deze consumenten”, zegt Nico van Buitenen, Regionaal Directeur Benelux McAfee. “Gezien dit veranderende gebruiksmodel, zoekt McAfee naar nieuwe manieren om het online leven van consumenten te beveiligen, zodat ze alle mogelijkheden van dit digitale tijdperk optimaal kunnen benutten. Het is niet langer voldoende om één apparaat alleen tegen een bepaalde vorm van malware te beschermen. In plaats daarvan moeten we alles beschermen wat een consument online doet, ongeacht het apparaat of waar het wordt gebruikt.”
Tot de belangrijkste kenmerken van de nieuwe, consumentgerichte aanpak van online beveiliging, behoren:
- Bescherming van apparaten: uitgebreide bescherming van pc’s en Macs, en van mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. Nieuwe beveiligingsdiensten komen ‘cross-device’ en in de cloud beschikbaar, zodat consumenten de mogelijkheden daarvan altijd op ieder apparaat kunnen gebruiken.
- Identiteitsbescherming: een gebruikersgerichte beveiligingsaanpak met oplossingen die de identiteit en de persoonlijke informatie van consumenten beschermen tegen diefstal en misbruik. Zo kunnen consumenten erop vertrouwen dat hun identiteitsgegevens veilig zijn. Daarnaast wordt ervoor gezorgd dat consumenten er zeker van kunnen zijn dat de internetbestemmingen en -diensten die ze willen gebruiken, veilig zijn.
- Beveiliging van persoonlijke informatie: gemakkelijk te gebruiken beveiligingstechnologieën die ervoor zorgen dat privégegevens ook echt privé blijven, ongeacht of deze zijn opgeslagen op een apparaat of ergens in de cloud.
“Beveiliging is een essentieel onderdeel van iedere computerbeleving”, zegt Don Harbert, general manager, Security Software and Services Division bij Intel. “Door de technologieën en innovaties van Intel en McAfee bij elkaar te brengen, zijn we in staat om onze leidende positie op het gebied van het beschermen en verbeteren van het digitale leven van consumenten, verder te versterken.”
Tijdens CES krijgen McAfee-partners een demonstratie te zien van de voordelen voor consumenten van deze nieuwe, persoonlijke beveiligingsoplossingen en van de waarde die deze bieden voor het digitale leven van consumenten.