35% van de Britse bedrijven zet social media in voor klantenservice

, ,

Uit het onderzoek van Virgin Media Business komt Twitter als meest populaire contactkanaal naar voren: 12% van de 5.000 bevraagde bedrijven verstuurt met regelmaat zakelijke tweets.

Twitter
Het kanaal Twitter biedt mogelijkheden voor het verlenen van klantenservice, het stimuleren van de klantbetrokkenheid en het promoten/communiceren van het aanbod.

Korte response tijden verwacht
Consumenten verwachten een snelle reactie via online media.
Onderzoek van het Institute of Customer Service laat zien dat 55% van de Britse consumenten binnen 24 een reactie verwacht op een online klacht.

Om aan deze wens tegemoet te komen lijkt een multichannel aanpak van belang. Klanten kunnen dan bijvoorbeeld via telefoon, e-mail of social media antwoord krijgen.

Bron: bericht op Telecommerce.nl, 12 april 2011

Post op Het Klantinteractie Kenniscentrum

Op het Kenniscentrum zijn gerelateerde items geplaatst.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*